Terwijl ik nadenk over mijn droom komen er andere dromen van maanden geleden in me op, hoe kan dit?

Elke ochtend als ik wakker word schrijf ik op wat ik gedroomd heb, Terwijl ik aan het nadenken ben wat ik heb gedroomd komen er vaak andere dromen bij me op die ik zeker weten niet die nacht heb gedroomd, maar maar maanden geleden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Volgens mij werkt het net als met je gewoon geheugen gebruik, soms kan je je iets even niet herinneren, maar b.v. wel iets wat er zijdelings mee te maken heeft, als je even door zoekt, worden die zijdelingse zaken weer wat duidelijker, tot je ineens het juiste geheugen fragment gevonden hebt.
Dromen hebben ook vaak terug komende thema's lees "herinneringen aan" deze herinneringen en dus ook de dromen, zijn dan in je geheugen ook voorzien van zijdelingse verbanden, waardoor je van de ene droom herinnering, naar de ander word geleid.