Vrouw 65 jaar/90 kilo/1.58. Hartinfarct/2007. Slik 10 jaar Efexor (paniekaanvallen). Elke dag is een strijd me in beweging te ZETTEN. Hoe val ik af?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
wat eet en drink je op een dag dan?
en wat doe je aan beweging?
Ritsuka
11 jaar geleden
ben je trouwens al eens naar een arts geweest met deze vragen? misschien kan je doorverwezen worden naar een dietiste
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gezien je medische verleden & medicatie lijkt het me verstandig wanneer je hiervoor naar de huisarts gaat, mogelijk in combinatie met een personal trainer.

Het beste antwoord

Afvallen kan erg complex zijn en werkt bij iedereen anders. Net als dat sporten voor iedereen anders werkt en veel mensen hier niet mee kunnen afvallen (zie bijvoorbeeld de link naar een filmpje van de BBC: Truth about exercise), geldt dat ook voor een dieten: 95% valt hier op de lange termijn niet van af. Wat belangrijk is is dat bewegen niet gelijk staat aan sporten. Bewegen is eigenlijk alles wat we doen, behalve zitten en liggen. Dus ook staan, lopen, wriemelen, trommelen met je vingers, afwassen, stofzuigen, haren kammen en ga zo maar door. Het blijkt dat slanke mensen veel meer van deze NEAT bewegingen doen. Je hoeft dus helemaal niet te sporten om veel calorieën te verbranden. Verder is het handig op je eten en drinken te letten. Een van de grootste boosdoeners is frisdrank zoals cola en sinas en sappen als jus d'orange. Hier zit gigantisch veel suiker in. Drink liever water of thee of koffie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Veel medicijnen net als Efexor hebben een bij effect en dat is vaak gewichts toename, gewoon voldoende beweging, pas op met wat je eet, je hoeft mss niet veel te eten maar het gaat erom wat je eet, genoeg water drinken is ook een manier om af te vallen.
En helaas is het voor sommige mensen gewoon zo dat ze genetische aanleg hebben om zwaarder te zijn, en zeker als je wat ouder word.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Van Efexor ben ik ook 23kg bijgekomen. Het gaat er lastig terug af. Contacteer een dietiste. Jij heb zwaar overgewicht, je moet er wat aan doen.