Hoe kan ik moe worden?

Ik ben raar genoeg al 83 uur wakker (3½ dag) en ben nogsteeds alles behalve moe, ik kan gewoon gaan gewichtheffen enzo niets aan de hand, als ik ga liggen kan ik ook gewoon niet slapen. Iemand een oplossing?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lijkt me niet zo gezond! Zit je aan de drugs of drink je veel te veel koffie?
Ritsuka
11 jaar geleden
Lijkt mij ook niet gezond..
Inderdaad ook mijn vraag, neem je cafeine of andere stimulerende middelen?
Probeer in elk geval te stoppen met achter beeldschermen zitten als het donker word. Het onnatuurlijke licht houd je wakker.

Het beste antwoord

lopen, sporten, bezig blijven, trappen op en af lopen, en stoppen met cola, koffie en andere opwekkende drankjes, dat moet eerst uit je systeem. daarna op een normale tijd naar bed gaan en de wekker 7 uur later zetten en hoe je je ook voelt: opstaan!

als je dit een dikke week volhoudt, moet je in een goed ritme zitten en kunnen slapen.

als het dan nog niet goed gaat, afspraak maken bij de huisarts en hulp vragen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

wakker worden?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bewegen totdat je er dan letterlijk bij neer valt, als dat niet helpt dan zou ik even de dokter bezoeken. Sowieso zou ik de dokter bezoeken als dit vaker voorkomt, ik ga er nu vanuit dat dit een incident is. 83 uur zonder slaap is ongezond.

Een tijdje lang had ik ook slaapproblemen. Ik probeerde van alles, bewegen (jezelf uitputten) werkte heel goed en daarna ging ik schaapjes tellen. Voorheen dacht ik dat het een fabeltje was, maar ik telde totdat ik heel moe was. Je wordt het al gauw zat, maar blijf doorgaan.

Hopelijk kom je er snel vanaf.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is erg moeilijk om zelf van dit zeer verstoorde slaapritme weer in een ´normaal´ slaapritme te komen. Mocht beweging enz. niet helpen, vraag dan je huisarts om slaapmedicatie zoals temazepam. Gebruik dit niet te lang, anders went het lichaam hieraan en heb je dit medicijn nodig om in slaap te komen (verslaving).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
kijk eerst eens of het niks met je voeding of zo te maken heeft. drink je misschien een ander merk van koffie? of neem je vitamine C in? er zijn enkele dingen die je niet mag eten als je wil slapen. daarom zeggen ze ook vaak dat je bv. sinaasappelen best niet 's avonds eet.