Wat is het gevolg van nagelbijten?

Deze vraag is misschien al eerder gesteld maar ik wil duidelijk antwoord. Nagelbijten is irritant ze zeggen dat je er zelf kanker van kan krijgen.. Bloedkanker zelfs.
Omdat er bacterie in je bloed komt ofzo. Kan je er echt kanker of bloedkanker van krijgen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.7K

Antwoorden (2)

Kanker komt niet van bacteriën.
Het gevolg van nagelbijten is dat een toekomstige vriend of vriendin(kan aan je nick niet zien of je man of vrouw bent) wel eens heel erg af kan knappen op jouw afgebeten nagels.
Maar lichamelijk zijn er verder geen risico's
anneliez
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn zeker wel lichamelijke risico's, zoals Zazoe hieronder beschrijft. Een bekende is 'fijt / feit'.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
anneliez: al kon je zien of het een man of vrouw is dan weet je nog niet of de toekomstige partner man of vrouw is... Overigens wilde mijn man gewoon met mij een relatie hoor, die kijkt verder dan de nagels. Op dit moment ben ik er precies 2 mnd vanaf en zijn we al 16 jaar getrouwd.
anneliez
11 jaar geleden
Dat klopt Pelle, maar dan werd mn antwoord zo omslachtig he
Omdat er vaak vuil en viezigheid op de nagels en handen zit brengt u dit keer op keer in uw mond. Hierdoor loopt u kans op infecties zowel in uw mond als op uw handen/nagels.
De kracht die gepaard gaat met het bijten van de nagels zorgt ook voor een verhoogde slijtage van uw gebit. Als de nagels met moeite worden doorgebeten kunnen uw tanden met zo'n kracht op elkaar komen dat er stukjes afbreken. De bacteriën van de nagels zouden in sommige gevallen ook nog een tot meer cariës kunnen leiden.
Door de regelmatige bevochtiging van de nagels en de daarbij ook de vingers wordt de nagel vaak zwakker. Ook kan zich hierdoor eczeem aan de vingers ontstaan of andere schimmelinfecties. Deze gedijen namelijk goed in vochtige omgevingen. Ongewenste luchtjes kunnen zich gaan vormen aan de vingertoppen en nagels als geurig speeksel keer op keer de gelegenheid krijgt om op te drogen.
Langdurig nagelbijten op de nagels en vingertoppen kan verkeerde nagelgroei bevorderen, waardoor nagels in kunnen gaan groeien.
Vingertoppen kunnen er lelijk uit gaan zien omdat er zich constant velletjes op bevinden of kleine wondjes. Deze kleine wondjes vormen dan op zich dan alweer een verhoogd risico op andere infecties.