Ik vermoed dat ik een te nauwe voorhuid heb, is het slim om naar de dokter te gaan?

Ik probeer het even kort duidelijk te maken,
Ik ben 16 jaar,
Als ik een slappe penis heb, kan ik mijn voorhuid met gemak naar beneden trekken zodat ik heel mijn eikel zie, maar als ik een erectie heb, gaat dat veel moeilijker.
Mijn penis is zo'n penis die in slappe toestand niet zo groot is, maar als ik een erectie krijg, word hij gelijk een heel stuk groter (ik weet niet of dit handig is voor jullie om te weten, want je hebt mensen die bijvoorbeeld een grote penis hebben in slappe toestand die weinig groter worden in een erectie, en in slappe toestand kleiner en bij een erectie een heel stuk groter).
Ik weet niet of ik een te lange voorhuid heb of een te nauwe (of misschien geen van beide).
Als ik een stijve heb, kan ik mijn voorhuid wel van mijn eikel afrollen, alleen bij het laatste stuk gaat dat veel minder makkelijk en moet ik de voorhuid wat hoger vastpakken. Maar dan nog steeds moet ik best hard trekken.
Voor de rest was ik mijn penis gewoon goed, elke dag onder de douche met warm water (heel soms ph neutrale zeep) en ik masturbeer wel eens (laat ik maar eerlijk zijn, in mijn ogen is er niks mis mee).
Ik weet dat dit vaak normaal is maar een vriend van me heeft aardig problemen gehad met zijn penis en hij heeft mij eigenlijk een beetje bang gemaakt haha
Kan mijn voorhuid te strak of te lang zijn? Is het slim om naar de dokter te gaan en wat zouden ze er aan kunnen doen? Hoe zit dat met besnijdenissen (op mijn leeftijd)?
Spreekt me wel aan maar ben wel best bang ervoor

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.7K
Ritsuka
11 jaar geleden
Zou toch gewoon heengaan. Wat jij hebt is trouwens bloedlul, van wat kleiner naar groot.
Je hebt ook vleeslul, die blijft gelijk
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een besnijdenis spreekt me wel aan omdat het een stuk hygienischer is, maar het lijkt me wel erg eng met die hechtingen daarna..
Hoeveel kost een besnijdenis, word dat vergoed en hoelang blijven de hechtingen en hoelang duurt het voordat alles weer helemaal 100% is?
Hopelijk nemen jullie mijn vraag serieus :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar wat zouden ze er dan allemaal aan kunnen doen? Ik ben nog niet seksueel actief, maar zou het hinderend kunnen zijn? Zou trouwens wel altijd een condoom gebruiken
loginabcde
11 jaar geleden
als je op medische gronden een verwijzing krijgt dan wordt het vrijwel altijd vergoed
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een besnijdenis is niks anders dan een sneedje in je voorhuid, zo kan je penis er makkelijker 'uit'. Volgens mij is dat niet eens zo duur, maar nadat ik het had opgeozcht is dat toch anders: http://www.besnijdeniscentrum.nl/?n=53 Als ik jou was, zou ik dit toch melden bij een dokter.. Schaam je er niet voor om een afspraak te maken, want om zulke dingen zal je ZEKER spijt hebben later. Weet je ook wat je vriend heeft (fout) gedaan? Dan kan je misschien ook wat aan hem vragen! Succes Matteo.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik maak me wel snel zorgen om mijn penis, het zal vast wel meevallen maar mij lijkt dat het wel goed mis moet zijn voor ik het vergoed krijg.
Ik zou trouwens niet een te strakke besneden penis willen hebben hoor
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou die vriend van me vertelde dat hij ook iets met zijn voorhuid had (dat die niet over zijn eikel heen kon als hij een erectie had) en nog iets anders.
Ik ben trouwens vergeten te zeggen dat toen ik heel klein was, ik een operatie aan mijn penis had om het plasgaatje groter te maken volgens mij. Ik weet het niet precies meer, ik werd ieder geval wel een keertje onder narcose gelegd, dat kan ik nog wel herinneren. Mijn moeder zei daarna dat ik heel veel later moest terugkomen als ik een "volwassen penis" had. Nu weet ik niet of dat binnenkort is of nog vele jaren verder.
Ritsuka
11 jaar geleden
Oftewel, naar de huisarts. Enige die je vragen goed kan beantwoorden.

Antwoorden (3)

Dat is niet nodig, regelmatig even oprekken geeft na enkele weken al verbetering.

Je kunt natuurlijk wel een besnijdenis ondergaan, maar noodzakelijk is het niet. Huisarts hoef je alleen heen als het zelf oprekken niet lukt of pijnlijk blijft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je geen klachten hebt, is het volkomen normaal, en hoef je er niets aan te laten doen.

Als je wel klachten hebt (pijn of hygiene problemen), ga er dan mee naar je huisarts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Naar de huisarts gaan is je beste keuze. Niemand op dit 'forum' kan jouw situatie echt goed inschatten, dus we gaan enkel af op hetgeen jij zegt. Veel mensen schamen zich om voor problemen met de erogene zones een huisarts te raadplegen en krijgen hier later spijt van. Wat dat betreft al een compliment dat je deze vraag hier stelt!

Het feit overigens dát je deze kwestie hier neerlegt beantwoordt de vraag al. In het dagelijks leven ondervind je hinder van de (te) nauwe voorhuid en dus is het bijzonder verstandig de huisarts hiernaar te laten kijken.
Ik raad je aan niet bij het inloopspreekuur langs te gaan, maar een afspraak te maken. Je arts zal dan goed de tijd voor je nemen. Stel vervolgens de vragen die je hier ook neer hebt gelegd en hij zal je van de juiste raad voorzien.

Succes!