Ik heb een scheurtje op mijn stembanden. Wat kan ik daar tegen doen?

Nadat er 5jaar geleden operatief een knobbeltje van mijn stembanden is verwijdert, heb ik nu een scheurtje en is mijn stem nog slechter dan hij voor de operatie was. In het ziekenhuis werd me verteld dat ik 1 jaar lang intensief logopedie moet volgen (2x per week consult en elke dag zelfstandig een half uur). Maar ze konden dan nog niet met zekerheid zeggen dat mijn stem echt zou verbeteren, dus ik heb het gelaten zoals het was in de hoop dat mijn stem vanzelf wat beter zou worden. Nu, zoveel jaar later, is er nog niks verandert en wil ik er echt wat aan gaan doen.

Het ziekenhuis waar ik de operatie heb gehad vertrouw ik niet zo wat betreft hun advies, aangezien ze wat missers begaan hebben. Zo vertelde een arts me voor de operatie dat ik direct na de operatie 3 dagen niet mocht praten en een aantal weken na mijn operatie zei een andere arts dat ik eigenlijk zeker 5 dagen niet had mogen praten. Ook toen ik naar wat informatie vroeg over de operatie bij een verpleegster kon ze me die niet geven omdat ze zei dat de operatie in dat ziekenhuis vrijwel nooit voorkwam; een andere verpleegster vertelde me later dat de operatie juist erg veel voorkomt. Het werd een routine operatie genoemd door haar.

Heeft iemand hier ook ervaring mee? Of weet je een ziekenhuis echt gespecialiseerd in stemproblemen? Wat kan ik nu het beste doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.3K

Antwoorden (1)

Ik weet dat in het Radboud ziekenhuis in Nijmegen een heel goede KNO-arts zit, de naam weet ik niet maar als je de KNO afdeling van het Radboud belt en je probleem even uitlegt weten ze vast wel wie je moet hebben.

Je kunt natuurlijk ook allerlei andere (academische) ziekenhuizen bellen en op diverse sites en forums over medische vragen zoeken.

Succes ermee.
Ceeve