Het bestaat dat een vrouw uitslag krijgt van een bepaald maandverband, is deze uitslag te vergelijken met luieruitslag? Zo niet, wat is het verschil?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Als je uitslag krijgt van "iets", is dat een allergische reactie. Je huid is overgevoelig voor een bepaalde stof. Wat dat betreft kun je verschillende soorten uitslag met elkaar vergelijken, alleen de behandeling kan verschillen.
jc54
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oké, bedankt. Zou het dan kwaad kunnen om wanneer je uitslag hebt van een bepaald soort maandverband, er sudocrème/zinkzalf op te smeren? Die crèmes zijn eigenlijk bedoelt tegen luieruitslag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou een ander maandverband nemen. Verder zitten baby's dag en nacht in een luier, een vrouw niet in het maandverband. Je moet wel zeker zijn dat het dit is want luieruitslag heeft meer te maken met de poep en plas. Heb je niet gewoon last van schimmel?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wrs ziet er plastic aan je maandverband
Met name de duurdere merken hebben dit
Door een goedkope te nemen heb je kans dat er geen plastic aan zit
Dus minder kans op broeien
Sudocreme helpt wel maar niet te dik aanbrengen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor de tips! Ik ben in ieder geval al over gestapt naar een ander merk maandverband, die ik nog niet heb gebruikt. Ik smeer nu een dun laagje sudocrème en ik merk al wel dat het beter gaat. Hopelijk gaat het met die nieuwe soort maandverband ook nog wat beter, ik kijk het eerst nog wel even aan en als het niet beter gaat dan zien we wel weer. :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ander maandverband niet helpt, smeer je dan eens een paar dagen lang een paar keer per dag in met yoghurt. Waarschijnlijk is je zuurbalans dan in de war en die kun je meestal met een beetje yoghurt een paar keer per da gedurende een paar dagen herstellen. Je kunt het zowel aan de buitenkant als aan de binnenkant smeren en het helpt uitstekend en kost bijna niets en is beter voor je gezondheid dan sommige cremes waar schadelijke stoffen in zitten.