Op onderzoek naar dokter voor de pil, hoe onderzoeken ze je om te bepalen als je het mag gebruiken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.9K
Ritsuka
11 jaar geleden
Bij mij niks, kreeg gewoon wat instructies over het gebruik.
Werden wel een paar vragen gesteld over medische achtergrond, maar niet veel bijzonders.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bloeddruk en gewicht
Verder kijkt ie in je dossier of er geen andere gezondheidsproblemen zijn
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niks hoor. Ik kreeg em gewoon voorgeschreven. Zelfs nooit controle of herbeoordeling...

Het beste antwoord

Vroeger werd je echt onderzocht, je kreeg een inwendig onderzoek, tegenwoordig doen de meeste artsen dit niet meer, ze kijken naar de gegevens over je gezondheid die ze van je hebben, en schrijven vervolgens het recept uit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Voor de pil heb je altijd een voorschrift van een arts nodig. Zonder kan je deze niet krijgen.
Een bezoekje aan een arts is dus noodzakelijk. Meest voordehandliggend is je huisarts, die kent je gezondheidstoestand het best, maar dat is niet noodzakelijk. Een gynaecologisch onderzoek is hiervoor niet nodig! Wel bekijkt je arts samen met jou welke pil het meest geschikt is.
Na 3 tot 6 maanden moet je bij je huisarts je bloeddruk laten controleren. Vanaf dan volstaat een jaarlijks medisch onderzoek.
Je hoeft dus geen schrik te hebben van de arts en het onderzoek.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er wordt echt geen jaarlijks onderzoek meer gedaan hoor als je de pil slikt.
Ritsuka
11 jaar geleden
Jaarlijks onderzoek? Ik ben vanaf mijn 16de aan de pil, NOOIT terug hoeven komen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De pil heeft naast het voorkomen van zwangerschap nog een aantal bijkomende voordelen, maar ook enkele nadelen. Die voordelen wegen ruimschoots op tegen de eventuele nadelen en de pil kan dan ook gezien worden als een van de meest betrouwbare vormen van anticonceptie. De voordelen zijn bekend : heel betrouwbaar, minder bloedverlies, minder kans op bloedarmoede, regelmatige menstruatie, minder pijn tijdens de ongesteldheid, minder premenstruele spanningen, minder kans op goed- en kwaadaardige gezwellen aan baarmoeder en eierstokken. Toch zijn er ook nadelen verbonden aan pilgebruik : zo is er verhoogde kans op hart – en vaatziekten (zeker in combinatie met roken!) en trombose, lichte verhoging van de bloeddruk, lichte stoornissen in de suikerstofwisseling, goedaardige aandoeningen van de lever en een –zij het zeer klein- risico op borstkanker.”
“Een positieve tendens die ik zie, is dat artsen veel prijsbewuster voorschrijven dan vroeger en dat ze meer en meer opteren voor pillen met minder tromboserisico. Een minder goede tendens is dat meer en meer vrouwen enkel op controle gaan bij de gynaecoloog en nog maar zelden bij hun huisarts. Nochtans zijn deze laatste even goed in staat om de bloeddruk en het risico op trombose te bepalen of een uitstrijkje te nemen.
Dit even ter info.
http://www.zij-kant.be/2010/06/50-jaar-de-pil/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dokter gebeld, gewone pil gehad(niet langsgeweest), nooit controle. Het hoeft niet zo ingewikkeld