mijn magnesium voedingsspplementen zijn groot en kan ik moeilijk doorslikken, iemand een idee waardoor je vlot groto pillen kan doorslikken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
14.5K

Het beste antwoord

Bij iedere apotheek (wellicht ook een grotere drogisterij) kun je een pillen vergruizer kopen. Je legt de pil in het paarse gedeelte en doordat je de bovenkant erop draait, wordt de pil fijn gemalen.
Wel belangrijk om te weten of de pil in zijn geheel ingenomen dient te worden.

Via de link zijn ze ook online te koop:
http://www.thuiszorgwinkel.nl/daylife-pillenvergruizer.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed idee, dank u

Andere antwoorden (3)

Mes pakken en in stukjes snijden en dan met een lepel lekker ijs naar binnenwerken!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Mag niet altijd bij pillen, en al helemaal niet bij capsules.
Dit vanwege het laagje dat er omheen zit, dat mag pas in de maag er om weg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Leuk idee Freekfluweel: lekker stracciatella-ijs, mmmm
Wat veel mensen doen is hun hoofd achterover doen bij het slikken, het is juist beter om je kin iets naar je borst te doen.
Zorg dat je geen droge mond hebt, dus eerst een slok water doorslikken, pil in je mond, achter op je tong, flinke slok water en weg is ie ;)
Je kan ook de apotheek vragen om eventuele andere vorm van medicatie, bv een drankje of poeder,of je de pil mag oplossen in water enz.

Toegevoegd na 2 minuten:
Had niet goed gelezen, het gaat om voedingssuplement, die kan je volgens mij gewoon in stukken breken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je Nelly, ik ga ze inderdaad verpulveren en de Rumal ga ik in poedervorm vragen bij de apotheek: het ging zowel om een voedingssupplement als een apotheektablet=Rhumal
Wat bij mij prima werkt (en daar slik ik zo 6 of 7 grote pillen tegelijk mee in 1 keer weg!) is éérst een slok drinken in de mond nemen. Niét doorslikken, maar dan de pillen erin duwen en dan snel doorslikken. Probeer eerst maar uit met 1tje.

Je slokdarm is groot zat om flinke pillen door te slikken en vernauwt als je spant. Zorg dus dat je niet bang bent voor die pil. Bij een hap eten gaat er veel meer tegelijk naar binnen, daarbij stelt zo'n pilletje echt niet veel voor.

De truc van éérst een slok drinken nemen, is dat de pil niet op je tong ligt en makkelijk blijft steken, maar dat die 'zwemt' in de slok drank en dan gewoon met de slok mee naar binnen gaat, zonder problemen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goeie tip! Nog gemakkelijker is om wat spuug in je mond te 'verzamelen' en dan de pillen in je mond doen en doorslikken met een grote slok water. Dit geeft misschien iets minder geknoei en heeft hetzelfde effect. Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jeetje, wat zijn jullie toch inentief: hoe kan ik nu een beste antwoord gan kiezen?