Waarom word een persoon lid van een bende?

Waarom doet iemand dat en hoe kom je ermee in aanraking?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (3)

Om ergens bij te horen, om stoer te doen, om te denken dat-ie dan wat voorstelt, uit verveling en baldadigheid.
Het zijn vaak jongens (ook wel meiden trouwens) die in een vrij uitzichtloze situatie zitten, slechte kansen hebben (of ze niet pakken) om een goede toekomst op te bouwen en met weinig steun van het thuisfront - zo dat er al is. Een bende is dan een 'vervangende familie', met helaas zo haar eigen 'normen' en 'waarden' (van bedroevend laag allooi).

Je komt er vroeg of laat vanzelf mee in aanraking als je altijd en eeuwig over straat sliert, vooral in de verkeerde wijken. (In een gezapig boerendorp kun je rondhangen wat je wilt, maar zul je geen bende tegenkomen ; in de grote stad echter heeft vaak elke wijk wel zijn eigen 'gang'.).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als mensen veel op straat leven omdat het bijv. thuis niet al te fijn is zoeken ze sociaal contact. Op straat heb je veel bendes en om aandacht te krijgen en om te laten zien dat je ook iets waard bent gaan ze bij zo'n bende.
Dat is mijn theorie.
hoop dat je er wat mee kan:)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt ook mensen die in goede families zitten,maar toch in een bende gaan.Omdat ze bedreigd worden of ze willen snel geld maken.