Geldt de eigen risico van 350 euro alleen voor de basisverzekering of ook voor de aanvullende en/of tandartsverzekering?

Ik was aan het googlen naar zorgverzekeringen, maar heb de indruk dat het verschilt per verzekering. Voorheen dacht ik dat de eigen risico alleen voor de basisverzekering op ging, maar gisteren kwam ik een verzekering tegen waarbij alles in het pakket zit maar met een eigen risico die volgens mij voor heel het pakket geldt. Misschien is dat de reden waarom de maandelijkse premie dan wat lager ligt.
Kan dit waar zijn of heb ik me gewoon vergist?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ja klopt. Geldt alleen voor de basisverzekering. Voor alle andere aanvullende verzekeringen zijn weer aparte afspraken. Het kan bijvoorbeeld zijn dat je helemaal niks hoeft te betalen of dat je een eigen bijdrage moet doen. Dit is per verzekeringsmaatschappij en per dekking verschillend.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor vergoedingen uit de basisverzekering betaal je een bepaald eigen risico.
Voor vergoedingen vanuit je aanvullende pakket kan je een rekening krijgen van een Eigen Bijdrage