Fiets pakken met longontsteking, is dat verstandig?

Ik ben (erg snel) hersteld van een "flinke longontsteking", maar bij een controle nadien, bleek dat het niet over was. Sinds vandaag zit ik weer aan een extra lange antibiotica kuur (11 dagen).

Mijn geluk kon niet op, want meteen vandaag heeft mijn auto besloten om het ermee op te houden. Nu kan ik dus niet bij mijn werkplekken komen. Nu is mijn vraag dan ook, of het verstandig is om de fiets te pakken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.8K

Het beste antwoord

Ik denk dat het , als je je verder goed voelt wel kan. Zolang je niet zo hard fietst dat je bezweet aankomt.Frisse lucht is wel goed
anneliez
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee, wacht daar mee, tot de huisarts daar toestemming voor geeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik spreek uit ervaring: ben 6 weken geleden ontslagen uit het ziekenhuis (met longontsteking) en stelde dezelfde vraag. Ik mocht fietsen, graag zelfs, maar niet hard rijden. Gewoon fietsen kan geen kwaad. Alleen bij extreem lage temperaturen (rond het vriespunt) krijg je het benauwd. Hoe meer je buiten bent in gezonde lucht, hoe beter het voor je longontsteking is. Zelfs toe ik in het ziekenhuis lag werd ik naar buiten gestuurd voor een fikse wandeling in de buitenlucht.
Voor de genezing staat ongeveer 6 weken.
Sterkte, het komt allemaal weer goed.
Ivana
11 jaar geleden
Ivana
11 jaar geleden
Ik lag aan het infuus met zuurstof. Toch naar buiten gestuurd. Je wordt wel heel moe van deze ziekte én van de medicijnen, dus je doet vanzelf rustig aan met fietsen. Buitenlucht is heel goed voor longpatiënten. Toen ik naar huis mocht had ik nog voor 10 dagen medicijnen mee. Bij mij was het dus ook nog lang niet over. Ik denk dat je meer last hebt met binnen werken, dan met buiten rustig fietsen.
dat merk je gauw genoeg. ik heb zelf ook gefietst met een longontsteking. zodra je pijn onder je ribbenkast krijgt en je krijgt het erg warm onder t fietsen is je longontsteking nog steeds niet helemaal weg. t Lijkt me zowiezo verstandiger om een paar dagen thuis te blijven. met een longontsteking moet je niet spotten. beterschap