Hebben mensen van Oosterse komaf geen oorsmeer?

Zoiets heb ik vandaag gehoord.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Bij mensen uit Azië, (specifieker van Mongools-Aziatische afkomst) is oorsmeer wel aanwezig, maar deze is droog en korrelig. De kleur is grijs. Door de kleur en korreligheid valt deze oorsmeer minder op. Deze droge vorm komt dus niet bij alle mensen met een oosters afkomst voor.

Het meest komt de natte vorm voor, die gelig van kleur is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat hebben ze WEL. Maar in tegenstelling met westerlingen, is hun oorsmeer grijs van kleur en korrelig en blijft het daarom niet in de oren kleven,zoals bij ons westerlingen.