1x in de maand maagkrampen wat kan dit zijn?

Hallo, ik ben een meisje van 18 jaar en ik heb 1x in de maand hevige maagkrampen waarbij ik me bijna niet meer kan bewegen, niet kan slapen en last krijg van me rug.
Hierna moet ik meestal een paar keer overgeven. De volgende dag is het alleen nog een beetje gevoelig.
Eerst kreeg ik de buikkrampen om de 2 a 3 weken. Toen ben ik met de pil begonnen en krijg ik de buikkrampen bij het slikken van de 5e pil van een nieuwe strip.
Ik ben al naar de dokter geweest, hij heeft me doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een echo waarop niks was te vinden.
Daarnaast had hij ook maagbeschermers voorgeschreven die ook niet hielpen. Hier ben ik dan ook mee gestopt.
Vervolgens doorgestuurd naar een gynaecoloog maar die kon me ook niet verder helpen.
Ik heb ook gelet op wat ik eet maar daar heeft het ook niks mee te maken
Hopelijk kan iemand mij vertellen wat dit kan zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Het lijkt me dat je een vorm hebt van migraine, ook het overgeven past daarbij.
Soms ook darmklachten, die best hevig kunnen zijn.
Dit alles gaat soms gepaard, zonder of nauwelijks met hoofdpijn.
Ook dat het voedsel wat je eet ,er geen invloed op heeft, wijst in die richting.
Bij hevige maagklachten kan je ook pijn krijgen in je lenden en onderrug.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Migraine? De enige soort migraine die ik ken is die met verlammende hoofdpijn en daar past buikpijn niet bij, wel misselijkheid. Niet in de war met een andere aandoening?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee heus niet in de war, we hebben een kleindochter die toen ze klein was, alsmaar heftige buikpijnen had, allerlei onderzoeken gehad, nooit iets gevonden, van alles aan medicijnen geprobeerd, maar niets hielp.
Pas jaren later ontdekte ik, via een artikel in een of ander blad, dat het een vorm van migraine was.
Inmiddels heeft ze ook de 'gewone' vorm van migraine er bij zoals de bekende hoofdpijnen.
Toen ik de vraag las, ben ik gaan zoeken op internet en kwam inderdaad tegen, dat buik en maagklachten er soms bij komen.
Omdat het bij de vraagstelser ook maandelijks voorkomt, ook misselijk is en een paar keer moet overgeven, voedsel geen invloed heeft op haar klachten en er niets is gevonden, dacht ik direct aan Migraine.
Zoek maar eens op internet bij migraine- maagklachten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uhh Eddijst moet JIJ niet zoeken voor ons ipv andersom? Kom eens met een goede link als je met zo'n antwoord komt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De symptomen komen inderdaad overheen, maar de klachten komen echt altijd op de 5e pil van een nieuwe strip.
Kan het dan nog steeds de abdominale migraine zijn?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk GV is het delen van kennis en ik deel mijn kennis met jullie.
Grotendeels door eigen ervaringen.
Voor ik antwoord gaf, heb ik het nog wel even nagekeken op internet en vond div. site die bevestigde dat migraine in sommige gevallen, maag en darmklachten kunnen geven.
Dus geef ik dit aan .
Ik voel me niet verplicht dit te gaan onderbouwen met site door te geven, omdat ik als niet deskundige, niet kan beoordelen of deze site betrouwbaar zijn.
Er staan veel onjuistheden op internet.
Voor Lesleyy nu haar keus, hier iets mee te doen. Gezien er geen enkel antwoord was op haar vraag, wilde ik haar toch mijn kennis delen, want stel ik heb gelijk, dan is er mogelijk voor haar een medische oplossing.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Toch nog even gezocht: Vaak foutief, abdominale migraine bij kinderen is een relatief ernstige aandoening die pijn zich meebrengt in de buik, misselijkheid en braken, het is zeker niet noodzakelijk is voor hoofdpijn aanwezig te zijn. Deze voorwaarde is in het algemeen gezien bij kinderen die vijf tot negen jaar oud, maar het is ook zelden aanwezig bij volwassenen. Het sluit precies aan , met wat ik eerder schreef.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lees nu eens wat je citeert, het is een googlevertaling. Daar staat al dat het zelden voorkomt bij volwassenen. Verder zeg je dat jij geen linken geeft omdat je niet kunt beoordelen of die betrouwbaar zijn maar je antwoordt wel met: "Het lijkt me dat je een vorm hebt van migraine, ook het overgeven past daarbij." Ik zou dan toch een heel stuk voorzichtiger zijn dan dat. Verder: ALS je al een stuk tekst overneemt, zet dan ook de bron erbij. Hoef ik niet alsnog te googlen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omdat ik het vervelend vind dat je de vraagsteller achterlaat zonder een goede link heb ik inderdaad zelf maar gezocht: http://stopmigraine.be/abdominale-migraine/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Weet je pelle van de ruim 7000 antwoorden die ik hier heb gegeven, heb ik nooit geantwoord in de vorm van een link, al mijn antwoorden komen uit eigen ervaringen, maar soms gebruik ik het internet als controle.
Geen enkel antwoord die over gezondheid gaat is 100 % betrouwbaar.
Lesleyy is al door div, specialisten onderzocht en niets gevonden, maar stel dat ik al leek, het juiste antwoord heb gegeven, dan is dat toch geweldig! Waarom een google vertaling niet waardevol is, weet ik niet eens, dat soort zaken weet ik vrijwel niets van, dus je zal best wel gelijk hebben
Dat het ook, abdominale migraine heet, lees ik hier voor het eerst, maar wat blijft, is dat ik mogelijk gelijk heb en dat is mogelijk zeer waardevol voor de vraagstelster.
Ik ga wel even je gegeven link lezen , dank daarvoor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lesleyy, waarom dat juist gebeurt bij je 5e pil van je nieuwe strip, weet ik niet.
Kan bijna geen toeval zijn, zou je zeggen.
Mogelijk spelen de hormonen als een soort trigger.
Ik zou deze vraag neerleggen bij je dokter en de mogelijkheid dat het abdominale migraine zou kunnen zijn.
Hoop dat ik je geholpen heb, succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je gaf het woord abdominaal al zelf in je citaat. Je mag van mij uit eigen ervaring van alles vertellen over plantjes maar bij dit soort antwoorden stuur je de vraagsteller het bos in zonder een goede link. Een vertaalde link hoeft niet onbetrouwbaar te zijn maar het is gewoon totaal niet leesbaar en weer geef je de bron niet. Ik had jouw antwoord als reactie neergezet omdat je geen naam geeft en geen link. Ook omdat het een zeldzaamheid is bij oudere kinderen en volwassenen, maar het KAN het goede antwoord zijn, daarom is een link handig. De meeste mensen weten niets over migraine en buikpijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee Pelle, de naam is hierboven het eerst door Lesleyy gegeven, ik ben toen op die naam gaan zoeken.
Wel even goed lezen he.
En verders blijf ik antwoorden zonder het geven van een link.
Ook dat is een delen van kennis.

Andere antwoorden (1)

Misschien heeft het ook wel met de hormonen te maken. De pil die je slikt bevat natuurlijk hormonen, en je bent nog jong, dus al die hormonen kunnen voor een hoop narigheid zorgen. Wat ik wel vreemd vind, is dat het elke keer bij de 5e pil gebeurt. Weet niet zeker of het dit kan zijn, maar om je op een idee te brengen, aangezien buikkrampen en pijn je vreselijk kunnen irriteren.