Hoe maak je het rustig in je hoofd?

Gedachten die alle kanten opgaan
Niets concreets
En een beetje somber zonder aanleiding
Ik wil geen medicatie gebruiken
Wie weet raad?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Meditatie en yoga kunnen helpen. Dan ben je heel bewust met je ademhaling en lichaam bezig. Dit geeft rust.

Ik raad je aan om te beginnen met een paar lessen, om zelfstandig te beginnen kan lastig zijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
Mindfullness kan ook goed helpen.

En uiteraard op tijd gaan slapen, gezond eten en sporten.
Fietsen helpt bij mij altijd goed om mijn hoofd weer leger te maken, lekker uitwaaien.
Ritsuka
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar dacht ik ook aan
Ik ben daar niet bekend mee
Ik weet dat er verschillende soorten zijn
Welke raad je aan?
En bedankt voor je snelle antwoord
Ritsuka
11 jaar geleden
Met yoga vond ik zelf hatha yoga het prettigst. Dat is meer puur op de beweging gefocust, en niet zo 'zweverig'
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat lijkt me wel wat
Dank je wel ritsuka
Alle goeds gewenst vandaag

Andere antwoorden (1)

Bewuster en aandachtiger bezig zijn in het nu / in het leven staan. Als je in gedachten bent, dan ben je niet met je aandacht bij waar je mee bezig bent. Ook al is die bezigheid nog zo klein of misschien onbelangrijk/routinematig: als je geconcentreerd werkt, dan kunen je gedachten niet gaan "dwarrelen".
Een goede manier, om o.a. dat te leren, is een cursus Mindfulness te gaan doen.
Wat info voor je:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mindfulness
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je wel
Ik ga het lezen
Ik heb al heel wat te lezen vandaag ;-)
Geweldig
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Graag gedaan.
In ieder geval dwarrelen je gedachten niet alle kanten op als je geconcentreerd aan het lezen bent ;-)
Ik heb zo'n cursus gedaan: het is veeeeel meer dan alleen leren aandachtig te zijn. Ik vond het zeer interessant en heb er heel veel aan.