Net reclame van colgate gezien. Nieuwe tandpasta, is het waar dat je tanden er witter van worden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dat kan alleen waar zijn als het de aanslag van bijvoorbeeld thee, koffie en roken betreft. Want die is met goed onderhoud wel van je gebit te verwijderen, en daardoor zijn je tanden inderdaad witter te maken. Maar betreft het een natuurlijke gelige kleur, dan is het onmogelijk dat je tanden door een tandpasta witter zouden kunnen worden.
Amadea
11 jaar geleden
Echt bleken doen dergelijke tandpasta's eigenlijk niet. Witmaker-tandpasta’s krijgen je tanden echt nog geen halve tint witter, zelfs niet optisch. Of j moet ze al een heel tijdje verwaarloosd hebben. Dan is - na lange tijd - het verschil vergelijkbaar met een grondige gebitsreiniging bij de tandarts. Maar beslist niet met bleken.

Middelen die je tanden ECHT bleken, mogen niet zomaar in een tube voor thuisgebruik. Dat is werk voor de tandarts. Wat witmakende tandpasta’s doen is hooguit een beetje beter de plak er af schuren, maar je beschadigt of bleekt er niks mee.

Als je 'geluk' hebt doet het heel iets. Zoals we vroeger onze tanden poetsten met Jif of Smokers om ze mooi wit te maken. Dat werkte best, al was het niet echt lekker, maar je beschadigde ook geheid ook je glazuur.