ik wil graag overstappen naar een goedkopere verzekering,maar heb een insulinepomp en veel dure geneesmiddel.wordt alles wel vergoed?

Krijg ik dit vergoed van de verzekering?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Dat is niet zomaar te zeggen, dat verschilt per verzekering. je zult ze moeten gaan vergelijken. Je kunt dit bijv doen met behulp van de volgende website

http://www.independer.nl/zorgverzekering/intro.aspx
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Normaliter zitten insuline, een insulinepomp en alle noodzakelijke medicijnen in het basispakket.

Het basispakket is voor elke verzekeraar hetzelfde (verplicht), en ze mogen ook niemand weigeren op welke grond dan ook voor de basisverzekering. Het staat je dus volledig vrij voor een goedkopere verzekeraar te kiezen.

Anders ligt dat voor de vrijwillige aanvullende verzekering. Daar willen chronisch zieken nog wel eens problemen ondervinden, of niet dezelfde voorwaarden kunnen bedingen als mensen die (nog) gezond zijn.

Zoek dus goed uit of je ook per se een aanvullende verzekering wilt hebben (want verplicht is die natuurlijk niet, en of het noodzakelijk is , hangt erg van je persoonlijke omstandigheden en voorkeuren af) en vraag na wat je mogelijkheden zijn. Het zou in dag geval echter wel eens kunnen dat je alles bij elkaar bij je huidige verzekeraar toch voordeliger uit bent.

Toegevoegd na 51 seconden:
En vraag natuurlijk na bij je huidige verzekeraar of de geneesmiddelen die je gebruikt in het basis- danwel een eventueel aanvullend pakket zitten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een insulinepomp valt onder het regelement medische hulpmiddelen. Voor deze middelen moet de verzekerde altijd gebruik maken van de gecontracteerde leveranciers. Het valt ook onder de basisverzekering. Er is geen eigen bijdrage, wel eigen risico.
As je overstapt moet je dus opzoeken wie de gecontracteerde leverancier bij de nieuwe zorgverzekeraar is. Want het zou vervelend zijn, als die leverancier jou nou net niet bevalt. ( je hebt rrouwens maar een keer per 4-6 jaar recht op een nieuwe).