Ik ga voor het eerst iemand in het echt ontmoeten die ik tot nu toe alleen nog maar online heb gesproken, wat moet ik doen?

ik weet wel zeker dat ze echt is wie ze zegt dat ze is, daar ben ik niet bang voor. Ik ben alleen sociaal nogal awkward als ik mensen net ontmoet.. dus het is misschien een beetje een domme vraag maar wat hoor je dan te doen, gewoon doen alsof je al jaren vrienden bent of eerst elkaars hand schudden enzo? :S (Ik ben trouwens 18)

Toegevoegd na 18 uur:
oh wat ik wat ik er nog bij had moeten zetten is dat we gewoon als vrienden afspreken, niet als date.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3K

Antwoorden (4)

Ik heb hier veel ervaring mee zowel met vriendschappen als relaties. Meest gaat t vanzslf drie kussen is het meest gangbaar. succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
iemand kussen die je voor het eerst ontmoet?? nee hoor, niet doen! Geef haar een hand en glimlach en zeg dat je het fijn en eng vindt om haar eindelijk te ontmoeten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@katoen: hoe oud ben je als ik vragen mag? bij de huidige generatie is dat, zeker als je elkaar al langer 'virtueel' kent en veel van elkaar weet, inderdaad gebruikelijk. als je twijfelt kijk je of ze aanstalten maakt en dan kun je altijd nog besluiten wat je doet. + dus voor het antwoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad Allknobe. Overigens fijn te weten dat ik met mijn bijna-40 jaar ook nog tot de "huidige generatie" behoor ;)
Hoi, ik wil je ten eerste veel plezier wensen. Geniet ervan, dat is de essentie van een afspraakje.
Verder moet je je ervan bewust zijn dat zij het ook spannend vind, dus richt je niet zo op jezelf, maar doe dingen om de sfeer 'relaxt' te maken. Vertel bijvoorbeeld dat je het bijzonder vind om met iemand af te spreken die je niet eerder hebt gezien en dat dat de eerste keer is voor jou. Dan benoem je de dingen die 'awkward' zijn en hebben jullie een gespreksonderwerp. Vervolgens kunnen jullie een casual onderwerp bespreken. Verder zou ik veel glimlachen en veel oogcontact maken. Haar groeten door even haar schouder te raken en 'hoi ... (noem haar naam)' te zeggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed antwoord.+
Ik zou er nog aan toe willen voegen: als je in een horecagelegenheid hebt afgesproken, biedt dan aan haar drankje te betalen. Als jullie later vaker met elkaar uitgaan kun je daar afspraken over maken
Je merkt vanzelf of er een klik is. Soms valt het in het echt tegen, soms valt het mee. Laat het over je heenkomen: forceren helpt niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb hier zelf ook veel ervaring in.
op het begin is het gewoon nog al spannend, en voor al als je iemand net ziet, ik geef meestal een knuffel of 3 zoenen, gewoon wat het meest gepast is. begin gewoon over dingen waar jullie normaal over praten dan zal het een relaxte sfeer worden, mocht je je toch gespannen voelen kan je dat ook gewoon zeggen, zij of hij voelt misschien precies het zelfde. En als je het gezegt heb valt er misschien ook een last van je schouders af? Veel plezier in ieder geval.