Waarom jeukt een lidteken bij verandering van weer ?

Ik weet niet of dat bij iedereen zo is,maar bij mij wel.
Met lidteken bedoel ik een operatie snee.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Bij weersverandering verandert de luchtdruk en ook de druk op het litteken. Hierdoor worden littekens gevoeliger. Vooral de zenuwen in en rondom het litteken
worden extra geprikkeld, waardoor het litteken pijn kan doen of erg begint te jeuken.

Is vooral erg handig als weervoorspeller. Leuk om eens bij te houden wanneer je je litteken voelt, en wat dan daarna het weer word. Misschien kan je dan wel voorspellen wanneer het gaat regenen. Of wanneer het kouder gaat worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vics beste antwoord,vooral over het weer voorspellen
is leuk. MVG pluseen.

Andere antwoorden (4)

met ekster ogen gebeurt dat ook bij mensen.
dan kun je het weer voorspellen.
een lidteken is uit wild groei en dus niet zo precies.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb dat ook gemerkt dat het zo is en ik denk dat het hem zit in een verandering door de kou van het bindweefsel... Dat wil meer vast gaan zitten dan in de zomer en door dat vastzitten kleven de lagen onder het litteken meer aan elkaar vast, dat gaat dan jeuken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op de plaats van het litteken zijn ook de zenuwtjes doorgesneden. Die, zullen vooral in de begintijd, gaan prikkelen met weersverandering.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lidtekenweefsel is niet zo soepel als gewone huid. Het is hoorniger. Gewone huid zet uit en krimpt. Lidtekenweefsel minder dus komt er wat spanning rond dat als jeuk aanvoelt. Lidtekenweefsel kan met massage wat soepeler gemaakt worden.