Hoe leren stem te verheffen?

Hoe kan ik het beste leren, of mezelf trainen om op een goeie harde manier mijn stem te verheffen?

Namelijk ga ik dit nodig hebben in mijn opleiding en later op mijn werk, krijg nu sinds kort het vak RTGB (regeling toetsing geweldsbeheersing buitengewoon opsporingsambtenaar) en merk dat ik moeite heb om luid te praten, dit is nodig om verdachten duidelijk te maken wat er gebeurd en aan te spreken (voor tijdens aanhouding/boeien) heeft er iemand advies of tips hoe ik mijn stem goed kan verheffen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (3)

Door het jezelf op te leggen om met een goede rede je stem te mogen verheffen wanneer jij dat nodig acht, kom je al een heel end.

Misschien ook een leuk idee om een jong hondje (pup) te kopen en hem van jongs af aan dingen te leren. Vooral het luisteren zal hij moeten leren, en daar zul je vooral in het begin je stem voor moeten verheffen, want ze luisteren in het begin echt niet goed :p succes iig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry rena maar ik vind het een slecht advies om om die reden een hond(je) te nemen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
rena,min is niet van mij!
Om te zorgen dat jij je stembanden niet overbelast/beschadigd, kun je dit het beste leren bij een logopedist.

Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben heel goed in mijn stem verheffen, ik doe het als ik het niet eens hoor te doen, mijn moeder spreekt me dan altijd aan. Je moet dan wat harder praten alsof je boos bent of iets echt duidelijk wilt zeggen. Een hondje nemen vind ik ook een slecht idee, aangezien je honden moet belonen als ze iets goed doen en niet straffen.
Het stem verheffen zit net tussen normaal praten en schreeuwen. Als je vloekt op een hardere stem en je bent boos op jezelf, dan verhef je je stem al.