Als je je vingerafdrukken afschuurt, krijg je dan dezelfde afdruk terug na verloop van tijd?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Al Capone probeerde volgens de overlevering zijn vingerafdrukken weg te halen met schuurpapier. Tevergeefs: het patroon van een vingerafdruk zit zo diep in de huid, dat je het nooit volledig weg kunt halen. Doordat de huid zichzelf constant vernieuwt, groeien ook de ribbels op je vingers weer allemaal terug. De enige afdoende methode voor permanent gladde vingers schijnt accuzuur te zijn, een bijtend goedje. Leden van de maffia gebruiken dat wel eens om de vingerafdrukken van doden weg te halen zodat de politie niet weet wie vermoord is. Van de hele vinger blijft in dat geval trouwens ook weinig over.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja. Maar dan moet je heel voorzichtig schuren. Littekenweefsel kan je vingerafdruk veranderen.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
plusje, je hebt weer minder woorden gebruikt ;-)
AWM
14 jaar geleden
Ik ga me schuldig voelen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoeft niet antwoordman, je blijft me held..
Het patroon van je vingerafdruk ligt in je D.N.A. opgeslagen. De vingerafdruk is persoonsgebonden en je zal dan ook nooit een 2e persoon met dezelfde vingerafdruk vinden. Tussen de 100ste en de 120ste dag vanaf de bevruchting in de dame wordt het unieke profiel vastgelegd. Litttekenweefsel kan de vingerafdruk wel veranderen, maar wat eronder zit zal altijd hetzelfde blijven. Dus, als je maar zorgt dat er een flink litteken achterblijft, kan je je vingerafdruk op die plek wel veranderen. Maar in principe krijg je dezelfde vingerafdruk terug.