Als je geen ander vlees eet dan kip, kom je dan essentiële voedingsstoffen tekort?

Proteine zal je dan in ieder geval genoeg binnenkrijgen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Je zult niets missen, mits je maar goed vervangt. Vlees is rijk aan kalium, eiwit en magnesium. Daarnaast kun je een beetje uit het vitamine B-complex halen.

Dit kun je vervangen met vleesvervangers of een verhoogde consumptie van zuivel, denkend aan yoghurt, yoghurtdrink, melk e.d. Maar je kunt ook kiezen voor vervangende producten als tofu en tegenwoordig ook Valess.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee hoor, je kunt prima zonder vlees, zolang je het maar compenseert met andere dingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen probleem, je mist niets... Wel gevarieerd eten daarnaast, dan wordt je zeker 100 jaar oud...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
100 ?!?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@XiniX: waarom ga je niet bij RTL. In een programma om te voorspellen hoe oud iemand wordt; zal een hit zijn, en voor dat ze erachterkomen dat je poep praat ben je weg met de poet, naar India of zo.
Nee hoor, ik eet zelfs die kip niet, en kom nog steeds niets tekort.

Wel eet ik dierlijke producten waar geen dier voor heeft hoeven sterven, zoals zuivel en eieren. Als je dat soort dingen ook niet eet, moet je wel ergens aanvulling vandaan halen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tahu of Tofu i daarvoor ideaal.
Mijn partner heeft sinds kort Lasagna 'ontdekt'. Lasagna met tofu en koolraap, echt om je vinders er bij af te likken. Of lasagna zuurkool met kaas.
Als je helemaal geen vlees zou eten kom je nog niets tekort. Als je ook geen produkten van dieren eet of drinkt dan moet je wel heel erg oppassen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan niet bedenken wat je mist. Als je verder ook gezond eet dan zie ik geen problemen.