Als je niet zoveel bloed verliest op de vijfde dag van je ongesteldheid moet je dan nog een tampon dragen om te zwemmen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (6)

Zo lang je bloed verliest zelfs bloeddruppeltjes, altijd een tampon dragen ook voor de hygiene
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het moet niet. Je kan het alleen beter wel doen voor de zekerheid. Er is altijd een kans dat er net op het moment dat je in je bikini rondloopt een paar druppeltjes bloed komen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat verschilt van vrouw tot vrouw.
Sommige vrouwen verliezen na 5 dagen nog steeds zoveel bloed dat zij tampons of maandverband nodig hebben.
Andere vrouwen hebben na 4 dagen al geen bloedverlies meer.
Het is dus helemaal afhankelijk van jouw eigen cyclus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het lijkt mij wel zo fris voor je medezwemmers.
Zelfs met weinig bloedverlies kan je lid worden van de "rode kruis brigade".
jc54
11 jaar geleden
Je zou dan voor een mini versie kunnen kiezen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je gaat het risico toch niet nemen dat je gaat lekken? In water zal je geen bloed verliezen, dus de kans dat het eruit komt als je uit het bad komt is groter. Dat wil je niet! Je voelt je zekerder als je wel een tampon gebruikt.
En het is hygienischer.
Dus ja, je moet een tampon gebruiken.