Wat in je lichaam zorgt voor stevigheid?

Wat in je lichaam zorgt er nou voor stevigheid?
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (5)

je botten, want die houden het overeind, en beschermen de onderliggende organen.
En je huid want die houdt de boel bij elkaar
anneliez
11 jaar geleden
In eerste instantie het skelet. Daarnaast de pezen en spieren, die het e.e.a. zijn beweeglijkheid geven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjewel voor de waardevolle aanvulling en de plus!
Behalve de correcte antwoorden van mijn bovenburen, kan ook een extreme bloedtoevoer stevigheid verlenen aan bepaalde organen. Denk b.v aan een penis.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je skelet.
Maaarrr....dat moet wel goed onderhouden worden en gezond zijn.
Gezond leven dat scheelt de helft.
Gevarieerd eten zodat al je lichaamsdelen de benodigde bouwstoffen krijgen.
Stop maar met roken, drinken, slecht eten enz...
Je snapt het wel.
Als je je auto slecht of niet onderhoudt, geeft hij het sneller op dan normaal.
Het zelfde geldt voor je lichaam.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Allereerst zijn hiervoor het bot- en spierstelsel voor verantwoordelijk.
Verder spelen de hersenen en het zenuwstelsel een belangrijke rol bij o.a. de balans. Ook de zwaartekracht speelt een rol (kijk maar naar beelden van mensen in de ruimte).