Wat kan je doen / aanpassen als je moeite hebt met uit bad komen ivm de kou?

In verband met pijnverlichting ga ik in bad.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (12)

Een badhanddoek op de verwarming hangen, zodat je een heerlijk warme doek om je heen kunt slaan zodra je het bad uitkomt. Of, als je geen verwarming op de badkamer hebt, voor een paar tientjes een blowertje kopen en die onder het handdoekenrek zetten.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankje, vaak doe ik dat ook wel, handdoek op de verwarming, alleen het eruit komen is lastig omdat de kamer kouder is. Toch bedankt ;)
Een terraswarmertje ophangen in de douche. Hebben we hier ook. Werkt super :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De verwarming aanzetten of als die er niet is in de badkamer, gewoon een snelle douche nemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De verwarming is al genoemd. Ik ga in bad voor ontspanning en pijn verlichting, douche is dat niet voor mij.
Toch bedankt voor je antwoord
Juist geen wekkertje zetten zoals hier ergens wordt vermeld, dan kun je ook niet lekker genieten van je 'badtijd' maar kijk je telkens met een schuin oog naar het klokje om te zien hoe lang je nog hebt.

Persoonlijk heb ik er baat bij als ik het bad heel langzaam, geleidelijk, in etappes, leeg laat lopen zodat je lichaam steeds een stukje meer blootgesteld wordt aan de kou van de badkamer. Vervolgens zorg ik dat er een warme handdoek standby is, om me daar snel in te wikkelen. Het blijft onplezierig, uit bad moeten als het koud is, maar ik hoop dat je er wat aan hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt, hier heb ik zeker wat aan!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
die methode werkt bij mij dus niet. voordat het bad leeg is, ben ik koud. En je voelt jezelf steeds "zwaarder" worden naarmate het water zakt.
Maar ik geef geen min, want Ytje is er wel blij mee. Ieder zijn ding
OK, veel antwoorden gelezen die allemaal een beetje de richting op wijzen van: maak het warmer in de badkamer. Dat kost helaas een hoop energie en hoe warm je het ook maakt, het is altijd kouder dan in je heerlijk warme badje. Van mij dus een hele andere, rigoureuze tip die ik heb opgedaan in de sauna en voor mij persoonlijk erg goed werkt.

Wij hebben, net als veel mensen met een bad, een douchekop aangesloten op de kraan boven het bad. Als dat bij jou ook kan heb ik een mogelijke oplossing voor je probleem. Als je klaar bent met badderen trek je de stop eruit en zet je de douchekraan zo koud als je kunt hebben aan. Tegenwoordig doe ik het zelfs met alleen maar de koude kraan. Je spoelt daarmee je hele lijf goed af. In het begin is dat koud, maar het went snel. Eventueel zweet van het warme bad spoel je zo van je lijf en je voelt je heerlijk schoon. Als je klaar bent met afspoelen maak je jezelf met een ruwe handdoek goed droog. Daarmee komt de doorbloeding weer goed op gang waardoor je het warm krijgt. Sterker nog, als je onder de koude douche vandaan komt voelt de badkamer, maar ook daarna de huiskamer, aan alsof je nog altijd in het warme bad zit en de kans is groot dat je zit na te gloeien.

Het is onder de douche in het begin misschien even doorbijten, maar daarna krijg je er een heleboel warmte voor terug die je nog uren na je bad lekker warm houden. Ook vlak voordat je naar bed gaat werkt dit goed. Door het verschil tussen de koude douche en je warme bed word je al snel zo soezerig dat je in slaap sukkelt.

Misschien kun je alle mogelijkheden die genoemd zijn, inclusief de mijne, eens proberen om te kijken wat je het meest prettig vindt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wij hebben zoiets niet, maar ik zou het ook niet willen proberen haha, zou koud! Dat maakt mijn wil om uit bad te komen alleen maar kleiner denk ik. Toch bedankt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hmmm, geen gek idee, maar kan me Ytje ook wel voorstellen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Super idee. +
Jammer dat Ytje het niet heeft.
Laat na het badderen het bad leeglopen, maar niet helemaal, spoel je vervolgens af met warm water en zorg dat je voeten nog helemaal onder water staan, pak je handdoek, die voor het grijpen hangt en droog jezelf in de badkuip af, op je voeten na dan, stap uit bad, spoel je voeten nog even af en droog buiten het bad je voeten af.
Je voeten blijven zo lekker warm en daardoor krijg je het minder snel koud.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zal het de volgende keer uitproberen! Dankje ;)
of een dikke badjas op de verwarming leggen

Toegevoegd na 27 seconden:
met pantoffels
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jezelf nadien beloven dat je een lekkere kop warme chocolade/anijsmelk krijgt als je uit bad komt, of lekker warme thee (zonder theeïne voor het slapengaan) en dan nog even een leuk artikel in een tijdschrift mag lezen, of nog even een mooi programma gaat zien. Druist geheel in tegen het advies van momo....,
maar als we dan toch op de lekker verwentoer zijn... :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je uit het water komt, is het ALTIJD koud in de badkamer, zelfs 's zomers, want het temperatuurverschil met het water (zelden kouder dan 32 graden) en de badkamer (zelden warmer dan 20-21 graden) is en blijft groot genoeg om het koud te hebben. Laat staan als je uit een bad van tegen de 40 graden een badkamer van 15 graden instapt. Maar dan nog ; koud is koud.

Je kunt je badkamer dus opstoken tot je blauw ziet, zelfs dan zal het vermoedelijk in eerste instantie koud aanvoelen, en voor je droog bent, ben je alweer bezweet. Bovendien kost dat klauwen vol geld.

Beter is het te zorgen voor een warme handdoek en warme kleren (liefst even in de droger opgewarmd), enje daar na een bad of douche zo snel mogelijk inwikkelen. Heerlijk.

En een klein beetje zul je door moeten bijten hoor ; daar krijg je niks van. Je bent toch zeker geen baby meer ?

(Je kunt natuurlijk ook in het water blijven liggen tot dat is afgekoeld tot de luchttemperatuur. Dan is het een opluchting om er uit te stappen, al is het maar omdat je er al zo veel uren in ligt).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat ik zelf doe tegenwoordig is mijn lijf even lekker droogföhnen als ik uit bad kom. Ja je bént dan al uit bad, dus je moet er toch even doorheen, maar het idee van die lekkere warme lucht die me binnen 2 minuten goed droog en warm blaast, helpt mij hier door heen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kou en pijn.
Iedereen kan daar last van hebben. Kennelijk hebt u een koude douche/badgelegenheid. Voor die korte tijd zou ik behalve voor de nodige ventilatie zoveel mogelijk ramen en deuren sluiten. Na het bad of douche naspoelen met…koud water(moet niet kan wel). Daar ga je lekker van gloeien. Zorg dat er iets als een grote handdoek op de grond ligt als u onder de douche vandaan komt of uit bad stapt.
Trek snel een paar pantoffels aan. Wrijf u flink af door de handdoek- een lekkere wollige- diagonaal over uw body te trekken. Wrijf u goed in met bodymilk misschien is er wel iets dat een opwarmend effect sorteer. Verwen u niet met bij verwarmingen. Kan gevaarlijk zijn in een natte groep!!! Kleed u goed aan naar behoefte. Hoedt u tegen tocht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is maar een tip uit eigen ervaring, maar wie weet heb je er iets aan.
Door je huid zo snel mogelijk als je uit bad bent (of uitgedouched bent) in te smeren met huidolie (geen bodylotion, maar een echte olie) verhinder je dat het water direct op je huid verdampt. Daardoor heb je veel minder last van de directe kou.
Dus spoelen, direct insmeren, dan pas afdrogen.
Het klopt dat je daarmee weer een (groot) deel van de olie wegpoetst, maar het scheelt echt flink.