Hoe weet ik of ik slaapwandel?

Een slaapwandelaar heeft zelf niet door dat hij aan het wandelen is.

Stel dat ik slaapwandel, en dat ik alleen woon. Hoe kan ik er dan achterkomen of ik slaapwandel?

Cryofiel
14 jaar geleden
6.6K

Het beste antwoord

- Een touwtje om je middel binden en aan je bed vastmaken. Als het de volgende morgen geknapt is, heb je geslaapwandeld

- Een lap op bak met iets dat afgeeft op de vloer voor je bed leggen. Als de volgende dag je voeten gekleurd zijn (of er een heel spoor door je huis loopt) weet je hoe laat het is

- Een grote bak water voor je bed ; als je dan gaat slaapwandelen, kom je daar in elk geval onmiddellijk achter, voor je rare dingen kunt gaan doen

- Plakband tussen de deur en het deurkozijn bevestigen zodat je kunt zien of de deur open is geweest

Affijn, gebruik je fantasie zou ik zeggen. Alles waarmee je kunt of wilt controleren of jezelf of een ander 's nachts door het huis gelopen heeft, is bruikbaar.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zo;n goedkoop inbraak-alarmje aan je deur maken en 's nachts aanzetten doet ook wonderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry, ik heb mis geklikt. Dit moest een plusje zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleen de eerste tip klopt niet. Als je je 's nachts een paar kker ronddraait is het touwje ook geknapt.
Voor de rest een plusje

Andere antwoorden (6)

een vriend van mij slaapwandelt altijd en die heeft een belletje aan zijn slaapkamerdeur
zo word hij wakker als hij weg loopt
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goeie! +
Zet wat hindernissen om te kijken of ze morgen nog hetzelfde staan. Mocht je willen weten of je buiten bent gaan slaapwandelen kun je morgen in de tuin kijken naar voetsporen in de sneeuw!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik merk het omdat ik er 's ochtends bijvoorbeeld achterkom dat alle lampen aan zijn.
of de koffie staat klaar.
ook merk ik het soms omdat ik aangekleed en wel wakker word.
een keer waren alle kussens van de bank op de voer gegooid.

ik heb nu een lampje in de hal die werkt op beweging, of het gaat helpen weet ik nog niet.
Rieneke1
14 jaar geleden
Zet een paar nachten een camera naast je bed. Dan zie je wel op de band.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat weet je zelf niet, want het gebeurt buiten je bewustzijn om...

Ik kan je wel een idee aan de hand doen... Leg op de grond handdoeken neer, zodat je er wel op moet stappen als je de slaapkamer verlaat, als je dan ´s morgens die handdoeken gekreukeld ziet liggen, dan weet je genoeg...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan wat meel of zo om je bed heenstrooien. Past je voet dan in de afdruk dan ben jij het.