Ik word altijd snertverkouden voor en tijdens het naar de grote wc te moeten, iemand hier ervaring mee?

Ineens krijg ik een loopneus en moet flink niezen, dit begint al voor de eerste aandrang te voelen is. Op de wc blijft mijn neus de hele tijd flink lopen. Eenmaal van de wc is het helemaal voorbij.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
10.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is een grote WC? Of doel je op de grote boodschap?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Apart, heb je een raam in de wc die altijd open staat ofzo?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
idd ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou het raam in de w.c. dichtdoen, vooral nu het zo koud is. Volgens mij komt het daardoor dat je moet niezen en een loopneus krijgt.
Succes ermee:))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen raam die open staat, goed lezen ;-) "idd grote wc=grote boodschap"

Het beste antwoord

Dat heb ik ook soms en bedacht de volgende verklaring:
Het is niet dat je echt verkouden wordt door een virus of zo. Bij aandrang worden de darmslijmvliezen geactiveerd om vocht af te scheiden. Hierdoor verloopt het grote-boodschap-proces makkelijker. Bij je darmen is dat nog wel te begrijpen, maar waarom ook een loopneus? Vermoedelijk komt dat omdat het darmkanaal al begint bij je mond/de slokdarm en helemaal doorloopt tot aan de anus. Ook het neusslijmvlies zal evolutionair wel dezelfde oorsprong hebben. In jouw geval geeft je brein bij aandrang blijkbaar het signaal om alle slijmvliezen aan het werk te zetten dus ook het neusslijmvlies. Waarom dat bij de een wel gebeurt en de ander niet zou ik ook wel eens willen weten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
js220 wel een aanneembare verklaring!!

Andere antwoorden (1)

Nee geen ervaring mee, dit is wel heel apart.!!
Je darm prikkel moet dan toch op je neus werken.!