Ben ik al uit gegroeit?!

Ik kreeg in groep 8 te horen van de GGD op school te horen dat ik 1.89 zou worden nu ben ik 16 en ben ik 1.81. Ben ik nu al uit gegroeit of ga ik toch nog groeien?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Ben je een jongen op meisje?

Meisjes stoppen met groeien zodra ze gaan menstrueren, er komt dan hooguit nog 1 of 2 cm bij.

Jongens daarentegen groeien langer door. Met een jaar of 15-16 zal de groei een stuk minder snel gaan, maar kan er met gemak nog 5cm bij komen.

Dit komt doordat jongens tot hun 21e doorgroeien en meisjes maar tot een jaar of 15.
Vandaar dat meisjes vaak langer zijn dan jongens in de pubertijd, en dit trekt later vaak weer recht omdat jongens langer doorgroeien.

Toegevoegd na 52 seconden:
Misschien vind je deze site wel interessant.
http://www.kindengroei.nl/site/index.php?id=36
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat van meisjes hoeft niet te kloppen hoor. Ik ben nog 8 cm gegroeid en groei nog steeds met 1 cm per jaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je groeit gemiddeld nog 6-8 cm na het begin van je menstruatie. Sommige meiden groeien niets meer, vooral als je laat bent en sommige meiden groeien dus nog 15 cm.