hoe kom ik van nare beelden voordat ik ga slapen af?

voor ik ga slapen krijg ik van die nare enge gezichten van geesten (denk ik) voor me. en als ik uiteindelijk in slaap val dan heb ik hele rare dromen over vissen ( ik ben daar heel bang voor), en bij vb: gister dat ik in een bos was en daar stond een verlaten huis toen ik daar naar binnen liep, was er een rare kelder waar het licht de hele tijd raar deeden opeens kwam er een meisje uit (die ik ken) met een katten gezicht ( haarbegroeïng en snor haren) en toen werd ik wakker kreeg ik de hele tijd een heel raar gezicht voor me. en kon ik niet meer verder slapen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.2K
Ritsuka
11 jaar geleden
Je denkt er aan, daarom droom je er over, en daarom denk je er weer aan.
Probeer eens heel erg te focussen op denken aan jonge katten en honden voor het slapen, houd wat schattige plaatjes naast je bed om naar te kijken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goeie reactie van de gast boven mij. Misschien voor je gaat slapen, in bed even een boek lezen.
Het lezen van een boek zorgt er voor dat je rustig in je hoofd wordt. En ook sneller slaapt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zie ook vaak gezichten voor me voor ik in slaap val,maar dat hebben veel mensen hoor,dat zijn geen geesten, maar beelden die uit je eigen hersens komen.
Misschien is het minder eng voor je als je dat weet.
Heeft ook te maken met de fase tussen wakker zijn en in slaap vallen.
En raar dromen dat hebben ook veel mensen,ik heb echt vaak nachtmerrie's,die zijn soms zo freaky en bizar dat wil je niet weten!
Dan moet ik echt ff opstaan voor ik verder slaap,en tegen mezelf zeggen dat het niet echt is.
Ik laat dan soms een lichtje branden en zet de tv op mijn kamer aan.
Of ik val in slaap met mijn MP3 speler op.
Dan droom ik wel minder.
Misschien wel een idee voor je.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
lekker muziek luisteren voor het slapen gaan;-)
en je bent er vanaf!

Antwoorden (4)

Je komt er vanaf door andere dingen te gaan doen, die je afleiden. Omdat je natuurlijk nu van tevoren al bedenkt dat je het gaat zien, ga je het inderdaad ook zien.

Er zijn verschillende manieren om je "hersenen leeg te maken" voor het slapen gaan.

Je kan bijvoorbeeld een boek lezen, een informatief boek over iets wat je heel erg interesseert (geen horror boeken ofzo).

Je kunt ademhalingstechnieken uitproberen of je kunt ook proberen te mediteren.Er zijn verschillende manieren. Je kunt bijvoorbeeld dit filmpje opzetten http://www.youtube.com/watch?v=FW84aKlm3p4
wat erg rustgevend is, en je gedachten af kan houden van de dingen die je denkt te gaan zien en dromen.

Hier vind je makkelijke tips
http://nl.odemagazine.com/exchange/14252/gestresst_5_snelle_tips_voor_meditatie

http://gezondheid.rubriek.nl/gezondheid/slapen.php

Hopelijk heb je er wat aan! Ik hoop dat je weer kan leren lekker te slapen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je een tv op je kamer hebt (wat tegenwoordig veel mensen hebben) dan zet je die aan met een leuke tekenfilm of een kookprogramma en dan zet je de tv op slaaptimer zodat ie na 20 min of langer vanzelf uitgaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zorg eerst dat je goed kan slapen(voor zover je dat niet deed) Dus geen Koffie Cola en/of eten ong. 3 uur voor je naar bed gaat. Verder helpt het misschien om een vrolijk relaxed boek te lezen voor je gaat slapen?
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat misschien ook kan helpen is proberen minder met het nare bezig te zijn. Misschien ben je onbewust wel zo erg bezit met de angst om die gezichten weer te zien of om een rare/nare droom te hebben, dat je toch je gedachten weer die richting in stuurt. Waardoor je in een vicieuze cirkel terecht komt.

Verder sluit ik me bij de vorige antwoorden aan. Probeer relaxed in slaap te vallen, neem een lekker warm bad voor je naar bed gaat, lees een leuk boek of luister naar vrolijke (maar bij voorkeur wel rustige) muziek.