Hoelang heb ik nog last van de bijwerkingen van MDMA?

Ik heb afgelopen zondag voor het eerst MDMA genomen.
Heb ongeveer een half jaar geleden voor de eerste en laatste keer XTC genomen, geen last van gehad.

Nu voel ik me al twee dagen een beetje somberder. Heeft met de MDMA te maken denk ik. Heb vaker gehoord dat je na gebruik van zulke drugs je een paar dagen slecht kan voelen. Mijn vraag is: is het aannemelijk dat ik me door het nemen van de MDMA slechter voel en hoelang zal/kan dit ongeveer duren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Was het het waard?

Antwoorden (3)

Morgen veel minder last van en dag er na nergens meer last van:) hier spreekt ervaring.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dus jij zegt na 4 dagen nergens meer last van?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt.
Is vrij normaal, door MDMA flipt je serotonine-spiegel compleet. De high/trip die je hebt komt doordat je heel veel serotonine, dopamine en norepinefrine vrijmaakt tijdens de trip. Na de trip moeten die dingen weer een beetje bijkomen en stabiliseren. Dat zorgt voor het slechte gevoel. Dat gaat wel weer over.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
MDMA werd rond 1900 voor het eerst in een laboratorium gemaakt. In de Verenigde Staten is het in de jaren '70 af en toe experimenteel in de psychiatrie gebruikt, omdat patiënten er opener en spraakzamer van werden. Het middel kwam daarna op de zwarte markt terecht en werd onder de naam XTC populair in discotheken. In de jaren '80 dook het op in Europa.

Een ingenomen pil of capsule begint na 20 tot 60 minuten te werken. Het eerste uur daarna is het effect het sterkst. Na 4 tot 6 uur is het weg, afhankelijk van de sterkte van de pil en de gevoeligheid van de gebruiker. Sommige gebruikers blijven ook de volgende dag een licht na-effect voelen. Dat kan een prettig maar ook een leeg en gedeprimeerd gevoel zijn. Een depressieve of chagrijnige stemming kan dagen blijven hangen.

Het wordt ook wel het "dinsdagdippie" genoemd. De dag dat je "high" veranderd in een "low" omdat het goedje nu eenmaal een keer je lichaam verlaat.

Succes met je dippie, als het goed is ben je er straks vanaf. Vergeet nooit als je drugs neemt. Hoe hoger de sferen, hoe dieper je dalletje.

http://www.infopolitie.nl/verslaving/verslavingsmiddelen/867-xtc

http://www.dhpforum.nl/wiki/index.php/MDMA

http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?f=3&t=9859