Is het normaal om extra moe en futloos te zijn na het stoppen met roken?

Ik ben sinds afgelopen vrijdag gestopt met roken. Ik merk dat ik vanaf die dag veel vermoeider ben dan voorheen. Normaal gesproken ben ik in het weekend niet de stad uit te slaan met uitgaan en dit weekend lag ik zowel vrijdag als zaterdag al rond 11 uur in bed. Ik vind dat niet normaal en ik vraag me af of het normaal is dat je je vermoeider voelt en minder zin hebt om iets te ondernemen net nadat je gestopt bent met roken.

Toegevoegd na 4 minuten:
En indien dit normaal is: hoelang duurt zo'n periode dan ongeveer en wat kan ik eraan doen om er weer vanaf te komen/het proces te versnellen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
50.2K
Ritsuka
11 jaar geleden
Eet en drink je verder genoeg en gezond?
Ga je op tijd slapen?
Goed bezig met stoppen, je moet er even doorheen denk ik.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eten en drinken is prima in orde. Zoals ik al zeg ben al 3 dagen op rij rond 11 uur gaan slapen en gewoon op normaal tijdstip opgestaan
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heel herkenbaar, ik ben nu 5 weken gestopt, na 30 jaar, en ik ben nog steeds heel moe, vooral omdat ik heel slecht slaap denk ik. Moet morgen bloed laten prikken.
Volhouden hoor, die vermoeidheid gaat echt weer over.

Antwoorden (3)

Dat is niet heel raar hoor. als je langere tijd gerookt hebt kun je last krijgen van ontwenningsverschijnselen.
maar als je stopt, en je lichaam zichzelf begint te herstellen, zal je in plaats van je beter voelen, je eerst slechter gaat voelen. het is belangrijk om te begrijpen dat dit een proces is en beter gaat door de tijd heen.
Niet iedereen heeft er last van, maar een aantal mensen ook wel.
Moeheid is ook een bekend verschijnsel bij het stoppen met roken. het lichaam is hard aan het werk om weer te herstellen.
Het verschilt denk ik per persoon hoelang zo'n periode duurt. sommige mensen hebben er weinig last van, andere weer wat meer. probeer je er een beetje aan toe te geven, het is goed dat je gestopt bent en onthoud vooral dat je lichaam nu aan het herstellen is!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat kan er zeker bijhoren!
Naast het prima antwoord van Mena: je bent je vermeende "vriendje" kwijt. Dat geeft kan een naargeestig en depressieverig gevoel geven.
Plus, dat je meer tijd hebt om te vullen. Klinkt raar misschien, maar kijk maar es hoeveel tijd je gebruikte om een sigaret te maken (bij shag bijvoorbeeld of als je zelf sigaretten maakte met zo'n apparaatje) en het effe zitten met een peukie.
Het gaat weer over en dat is bij iedereen verschillend.
Hartstikke goed van je: hou vol!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat had ik ook ! Ben vandaag precies een week gestop. Je hebt last van die vermoeidheid de eerste 3 dagen. Daarna zal je een stuk fitter worden ! Sterkte.