De SI gewrichten zijn heel belangrijk voor het zitten, staan, lopen, draaien, enz.
Lichamelijke beweging begint bij het bekken!
Als een of beide SI gewrichten vastzitten ontstaan er veel moeilijkheden met het lopen, zitten bukken, staan, enz.

Doordat het SI gewricht vastzit komt het bekken scheef te staan. Door een scheef bekken komt het heel vaak voor dat één been lang is en één been kort.

Door een scheef bekken ontstaat er een verkeerde houding. Hierdoor kunnen de volgende klachten ontstaan:

Hoofdpijn en duizeligheid
Nekklachten
Rugklachten
- Pijn
- Vermoeidheid
- Branderig gevoel
- Uitstraling naar de benen
De benen kunnen daardoor ook verdraaien en daardoor ontstaan klachten als:
- Knieklachten
- Enkelklachten
- Voetklachten
Er zitten bij het heiligbeen en het bekken veel belangrijke zenuwen. Door een scheef bekken raken deze zenuwen bekneld en de patiënt voelt de pijn in de benen en in de lies.

De SI en andere gewrichten komen vast te zitten door o.a.:

Zwaar tillen / werk
Plotseling draaien
Verkeerde houding
Spanning
Zwangerschap
Ongelukken
Kou vatten
Het kan onbekend zijn wanneer het probleem voor het eerst begonnen is.
Meestal is het probleem eerst klein en als het probleem groter wordt, beginnen de klachten. Na een tijdje gaan de gewrichten vaster zitten zodat de patiënt klachten krijgt. Wanneer hier niets aan gedaan wordt, blijven de gewrichten vastzitten met als gevolg dat de klachten erger worden. Door chiropractische behandelingen worden de SI en andere gewrichten wat soepeler gemaakt en de lichaamshouding gecorrigeerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Een beenlengteverschil kan een reden zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een onbalans in de ruggegraat. Met spine-healing kun je dat laten corrigeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een ongelofelijk enge site. Het lijkt meer een godsdienstwaanzinnige dan wat dan ook: "Being the initiator and originator of highest spiritual powers Pjotr Elkunoviz creates an expanded multidimensional consciousness in the individual toward healing on all levels of the human being.
The “Divine Straightening” that happens through him corresponds to the “Pulse of the New Age”.
This is a process whereby the DNA pattern
is transformed in beneficial ways through the intelligence of the spirit.
Pjotr Elkunoviz is the guardian and
administrator, the energetic tool, through which the “Divine Plan” can be fulfilled. God is creation, and the time has come for every human being to awaken to his/her One-With-God-Consciousness so as to become co-creator as well as guardian of the divine order." http://www.spinehealing.de/html/the_divine_order.html
Als baby teveel met je gezicht op 1 kant hebben gelegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een TIA (Transient Ischaemic Attack) is een beroerte van voorbijgaande aard. De bloedvoorziening naar een deel van de hersenen is bij een TIA tijdelijk gestokt. Het gevolg is: problemen met de spraak of verlammingsverschijnselen in het gezicht of de ledematen. Een TIA duurt maximaal 24 uur. Houden de symptomen langer aan, dan is sprake van een beroerte of CVA. Omdat bij de TIA de verschijnselen weer verdwijnen, verzuimen veel mensen om naar de dokter te gaan. Dat is gevaarlijk, want zonder behandeling krijgt 1 op de 3 mensen binnen 5 jaar na een TIA een beroerte.

Hoe herken je een TIA?
Bij een TIA ontstaan plotseling uitvalsverschijnselen, doordat een deel van de hersenen niet goed functioneert. Deze verschijnselen duren meestal maar een paar minuten, en meestal niet langer dan 20 minuten. Als ze langer dan 24 uur aanhouden, is er sprake van een beroerte of CVA (zie woordenlijst onderaan dit artikel).

De bekendste symptomen van een TIA:

•Het zicht aan één oog is plotseling wazig

•Het gezichtsveld aan valt aan één kant plotseling weg

•Je mond trekt ineens scheef

•Praten met dubbele tong, niet meer op de juiste woorden kunnen komen of wartaal uitspreken

•Geen kracht of gevoel meer hebben in een arm, of ook aan een been aan dezelfde kant van je lichaam.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Scheve bekken! Geen scheve bek..
De oorzaak is meestal aangeboren.
Been lengte niet gelijk waardoor het bekken scheef gaat staan, als kind gaat lopen
Heup afwijkingen