Hoe bouw je zo snel mogelijk een grotere vrienden/kennissenkring op?

Vrienden heb ik wel, maar de meeste wonen wat verder weg. Het zou mij wat waard zijn om mijn kennissenkring flink uit te breiden, maar hoe pak je dat nou het beste aan? Sporten doe ik al, maar misschien zijn er nog andere tips!

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Probeer mensen te vinden met een gezamenlijke interesse. Relaties ontstaan makkelijker als je een gezamenlijk doel hebt, of een bepaalde achtergrond of interesse met elkaar deelt. Gesprekken komen en blijven dan makkelijker op gang, en drempels lijken lager te zijn.
Het hangt van je persoonlijke interesse af wat dat voor jou kan inhouden. Je zegt al dat je sport -- heb je daarnaast nog hobby's? Waar word je enthousiast van? En waar vind je de mensen die dat ook worden? Misschien wel op een internet-forum.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Werken kan ook heel goed helpen. Wel afhankelijk van het soort werk maar sommige collega's en mensen die je tegen komt in je werk kunnen vrienden worden en zijn iig kenissen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
hyves XD....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nodig wat buren (die leuk lijken) uit voor een kopje koffie of een buurtbarbecue. Ook kun je actief aan wat dingen gaan deelnemen in de buurt (via buurthuis o.i.d.).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat is helemaal niet moeilijk, maar een duurzame relatie opbouwen en onderhouden is een andere zaak. Dus liever een paar goede echte vrienden dan een oppervlakkig netwerk van 200 personen. En als je dan toch een grote kennissenkring wil :macht en geld trekken uitermate nieuwe kennissen aan...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
probeer een grote prijs in de loterij te winnen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kroegje zoeken in de buurt en daar vaak rondhangen, gesprekje aangaan, biertje uitdelen...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Lid worden van een sportvereniging in de buurt, vrijwilligerswerk gaan doen, werk zoeken, ga in de politiek.(?), of wordt lid van de speeltuinvereniging.....