Waarom heb ik pijn in mijn hamstring?

Hoe komt het dat mijn hamstring pijn doet als ik 20 a30 minuten zit? Als ik daarna ga staan, verdwijnt de pijn.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is je stoel misschien niet goed. Als die op je werk is ff de arbo erbij halen.

Antwoorden (1)

De hamstring bestaat uit drie spieren (M. Semimembranosus, M. Semitendinosus, M biceps femoris) die vanuit het zitbeen naar de knie lopen. Als je een blessure hebt kan dit tot gevolg hebben dat zitten juist pijn doet.

De pijn kan diverse oorzaken hebben, meestal kleine verrekkingen of scheurtjes bij de pezen. Als je hier vaak last van hebt zou ik in eerste instantie eens langs de fysiotherapeut gaan. Als je aanvullend verzekerd bent worden de behandelingen vergoed. Met alleen een basisverzekering moet je rekenen op ongeveer 30 euro per keer. De fysiotherapeut zal je houding nakijken en je oefeningen meegeven waardoor je kunt herstellen. Soms manipuleren ze de spier (door massagetechnieken).

Daarnaast kan je samen met een arbodeskundige even laten controleren of je werkplek in orde is: stoel, bureau, beeldscherm en je zithouding.

Toegevoegd na 5 minuten:
In de bron staan 3 geschikte oefeningen!