Goeie vraag! Ik denk dat die meer over je zeggen dan je zelf in de gaten hebt. Vooral de combinatie van vrienden. Komen ze allemaal een beetje uit hetzelfde milieu of is dat divers? Heb je veel verschillende vrienden of veel vrienden in één groepje. Wat dragen jouw vrienden als kleding, hoe gedragen ze zich tegenover anderen.

Zo zou je heel veel van de persoon die deze vrienden heeft kunnen afleiden. Als je veel verschillende vrienden hebt wordt het natuurlijk moeilijker om daar echt conclussies uit te trekken.

In ieder geval kun je van de vrienden van iemand afleiden of hij een goede vriend is of niet, of hij makkelijk contact maakt of niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat is helaas heel erg normaal, we mankeren namelijk allemaal wel wat ;)
Of je moet graag voor anderen willen zorgen en dus het fijn vinden dat je iets voor ze kunt betekenen. Misschien zoek je ze dan wel onbewust op.

Andere antwoorden (6)

Spontaniteit ,warmte ,gastvrij, behulpzaam in goede maar ook zeker in minder goede tijden. Gezelligheid .
Elkaar accepteren en respecteren .Deze kenrmerken zeggen veel over mijn vrienden en mezelf. Meer kan ik er niet van maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja er wordt voortdurend over je geroddeld, ook en vooral door je vrienden...

Je vrienden zeggen alles over jezelf, maar dat is net zo als met je boekenkast, en net als je manier van kleden en net als je hobbies en enz enz...

Dus alles zegt alles over alles...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met echte vrienden heb je veel beleefd, je vertrouwt ze, zij vertrouwen jou. Vrienden heb je meestal niet zoveel, althans de echte, dus wees er zuinig op. Elke keer als je een vriend verliest bijvoorbeeld doordat zo iemand overlijdt, dan sterft er bij jezelf ook iets. Er blijven dan slechts de goede herinneringen over, van de dingen die jullie samen hebben beleefd.

Vrienden kun je in je eigen leefomgeving treffen en dan lijken ze vaak wel op jezelf. Maar vaak ook niet, en dat kan dan juist weer spannend zijn. Andere werelden ontdekken, erachter komen wat iemand drijft. Je kunt op uiterlijk niet zien of mensen vrienden van elkaar zijn. Vriendschap is wat dat betreft ondefinieerbaar, het is er en dat hoef je elkaar niet vertellen, die vriendschap is er gewoon. Anderen kunnen daar niet over oordelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel veel, aan je vrienden kun je jouw karakter kennen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt eraan tegen wie.
Als ze het tegen mij zeggen, ongeacht de hoeveelheid, dan zijn het echte vrienden.
Als ze het tegen anderen zeggen ben ik ze liever als vriend kwijt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ooit eens horen zeggen: Zeg me wie je vrienden zijn, en ik zal zeggen wie jij bent.

'Waar je mee omgaat word je mee besmet', is er ook zo een.
Ik denk dat je (bijna) hetzelfde bent als je vrienden, in ieder geval dezelfde gedachtengang en interesses.
Je kunt die vraag ook aan jezelf stellen; wat vind ik van mijn vrienden, hoe zijn ze, hoe komen ze over..
Zo ben jij ook.