Prostaatkanker komt meestal voor bij oudere mannen van boven de 65 jaar. Tegenwoordig komt het echter ook steeds vaker bij jongere mannen van begin 40 jaar voor. De kans dat een tiener prostaatkanker krijgt is dus erg klein.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De kans is heel klein, maar het is niet uitgesloten. Bij meisjes komt het helemaal niet voor :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha Adrie. Hoe zou dat toch kunnen haha ;)
De Prostaatkankerstichting noemt tieners niet als groep die het zouden kunnen krijgen. De eerstgenoemde groep betreft mannen in de leeftijdscategorie 40-45.
Nergens staat dat tieners het niet kunnen krijgen. Maar de kans is best wel klein.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De kans op prostaat kanker is inderdaad heel klein als je jong bent.Maar andere prostaat kwalen kunnen er wel zijn.V/a mijn 17 jaar heb ik prostaatontsteking en dat komt regelmatig voor op die leeftijd.Dus dat je geen klachten kan hebben van prostaat als je jong bent,dat is niet waar.Maar kanker krijgen,dat zal niet zo snel gebeuren.Terwijl teelbal kanker wel veel voorkomt bij jongen mensen,maar dat is weer een ander verhaal.