Word je eerder doof van geluid, dat je irritant vindt (bijvoorbeeld verkeerslawaai) dan van geluid, dat je leuk vindt (bijvoorbeeld muziek)?

Het geluidsniveau is in beide gevallen even hoog.

Toegevoegd na 1 week:
Bij het sluiten van de vraag: Dank voor de antwoorden!

Antoni
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

nee. Doof wordt je omdat microhaartjes in het slakkehuis in je oor afbreken en daardoor geen signaal meer aan de onderligende zenuwen doorgeven. Dit komt door te hoog volume. Niet door het al dan niet leuk vinden van geluid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Neen. Dit maakt niks uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee,dat maakt echt geen verschil.Het gaat om de sterkte van het geluid en ik heb een keer een programma op de tv gezien waarin bleek dat al heel veel jonge mensen door het te hard afspelen van hun mp3 speler onherstelbare gehoorschade hebben opgelopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee maakt niets uit. De hoogte van het geluid waar je doof van wordt is even hoog.
Mooi of niet mooi.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neen , het geluid is in principe even hard.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Antoni;

Van geluid dat je leuk vindt word je in de praktijk waarschijnlijk eerder doof. Want al is het volume gelijk, tegen geluid waaraan je je ergert zul je eerder maatregelen nemen om jezelf ertegen te beschermen. Sterker nog; muziek waar je veel van houdt daar zul je vaak het volume extra hoog van zetten en langer aanhoren.