Ha, die MarieAnne;

Vriendschappen ontstaan eigenlijk min of meer toevallig. Je komt in een situatie waar je van tevoren niet van wist dat die aanstaande vriend of vriendin er ook zou zijn. Die ontmoeting is de zuurstof, jullie overeenkomsten de brandstof en het contact de vonk die nodig zijn om het vriendschapsvuur te ontsteken. Ik denk dat je vrienden min of meer onbewust toch zelf uitzoekt. Mensen die wat minder sterk in hun schoenen staan worden waarschijnlijk door anderen uitgezocht op dezelfde onbewuste manier. En de echt wanhopigen klampen zich aan iedereen vast die ook maar een beetje contact toestaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Dat ontstaat als twee mensen met gelijke interesses met elkaar in gesprek raken.

Beiden hebben bijvoorbeeld dezelfde hobby en vinden het leuk om die hobby samen te delen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vriendschap begint altijd met een 'klik' en daaruit groeit vriendschap..
En natuurlijk kies je zelf je vrienden uit, maar zonder klik komt er nooit vriendschap..
Zoiets zie en voel je vaak meteen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan voel je een vokje overspringen :P +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja dropjevokje ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
owwwwwwwwwwwwwwwww
de N vergeten tis wat als je ouder wordt :P:P:PVONKJE :P:P:P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hhahaha grapje hoor ,ik vond het wel humor hihii
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tja, ik mos er ook wel om lache :D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahhah mos is moest en het slaat op vokje hahaha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zat er op te wachten.
Dat is spul wat je tussen je tenen vind als je een week je voeten niet hebt gewassen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
whahahaha ja lekker groen spul .
Als volwassenen en kind zijn ontstaat dat door een klik en vertrouwen wederzijds . Interesses naar elkaar toe en klaar staan voor elkaar maar ook in minder leuke situaties . Je voelt je gesteund door hem of haar .En uiteindelijk zal het de tijd leren of het echte vriendschap is. Vanuit je kinder jaren kunnen er ook vriendschappen ontstaan en blijven .Ik zal je vertellen dat ik al 40 jaar een hechte vriendschap heb met mijn jeugd vriendin .Dat is ontstaan toen we 8 jaar werden .We speelden met elkaar en we zijn altijd "bij elkaar gebleven".

Toegevoegd na 17 minuten:
Ik wil er ook even aan toe voegen dat het kan dat het allemaal goed voelt ,maar dan toch blijkt na een tijd dat het de vriendschap niet was die je verwacht had mensen gaan en komen maar sommige blijven in je leven ...dus eigenlijk is dat heel speciaal .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahah dank je muts hihii
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL...
Vriendschap ontstaat vaak doordat je elkaar gelijk mag.
Je voelt je gelijk op je gemak en een begin van een vriendschap is geboren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vriendschap ontstaat door dat er een chemie is tussen mensen. Dit is te vergelijken met mensen die op elkaar verliefd worden. Hoe wordt je op elkaar verliefd? Dit is precies dezelfde vraag.
De chemie die bij beide ontstaat is door een aantrekkings kracht. Bijv. uiterlijk of een leuk gesprek. In het eerste geval kijken mensen na het uiterlijk. Dit trekt hun aan of schikt hun af. Deze aantrekkings kracht heeft te maken met hoe ze zelf zijn. Vaak zoeken mensen dezelfde personen zoals ze zelf ook zijn, dit trekt vaak gelijk aan. Zo zoekt een kakker nooit na een punker, dit is namelijk erg onwaarschijnlijk omdat ze niet dezelfde uitstralen hebben. En als ze in gesprek gaan met elkaar komen ze er ook achter dat ze allebei een ander doel hebben of andere intresses. Hierdoor wordt de persoon in questie minder aantrekkelijk er ontstaat dan ook in veel gevallen geen vriendschap. Maar als je 2 kakkers bij elkaar zet ontstaat er die chemie. Ze hebben dezelfde intresses en dezelfde uitstraling. Er ontstaat een klik/ chemie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vriendschap is een gevoel wat er is of groeit en is niet te verklaren over hoe het ontstaat.

Het komt of komt niet en is afhankelijk van zoveel factoren in iedere keer weer verschillende situaties dat je geen recept kunt kopen om het te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij ontstaat vriendschap vanaf iemand zijn/Haar jeugd leeftijd...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vriendschap ontstaat als er van beide kanten een soort van klik is, veel overeenkomsten samen hebt en met elkaar goede gesprekken kunt voeren, kritiek, tips en complimenten kunt ontvangen, iemand waarmee je overal over kunt praten en allertijde terecht kunt.. Vriendschap zoek je zelf of komt naar je toe, vrienden van mijn partner zijn in vele gevallen alleen vriendschappen voor hem, de aanhang ervan (de vrouwen) die dan mee op visite komen blijven meestal kennissen waar geen echte vriendschap uit ontstaat voor mij, maar kan natuurlijk wel.. Je hebt meestal maar een handjevol ECHTE vriendschappen in je leven..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, je vrienden kies je niet zelf uit.
Dit is een interactie tussen beide partijen.
Groeit langzaam en als beide partijen vinden dat het goed zit kun je van een vriendschap. spreken.
Dit hoeft niet uitgesproken te worden dat voel je gewoon aan.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Spontaan, vroeg of laat maakt niet uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vriendschap ontstaat uit "het niets"meestal kom je iemand tegen waar je een praatje mee begint en de vriendschap begint te groeien