Hoe ontstaat cold turkey?

Hoe ontstaat en wat is de functie van cold turkey (bij het afkicken van middelen).
De continue kippenvel en de kou dacht zelf namelijk dat het lichaam deze soort koude koorts opwekt om afvalstoffen kwijt te raken.
Op internet heb ik er niks over kunnen vinden.
Weet iemand meer?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

Ik kan je niets vertellen vanuit wetenschappelijke bronnen, maar als ik bij mijn boerenverstand (verpleegkundige) te rade ga, dan vermoed ik dat Cold Turkey ontstaat doordat de emoties en lichamelijke reacties lange tijd zijn gedempt door de drug en dat dat ineens niet meer zo is. Alles komt er dan ineens uit, zoals je ook ziet dat er bij alcoholverslaafden na het stoppen ineens allerlei infecties ontstaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Cold Turkey ontstaat door het afkicken zonder hulpmiddelen.
Lees hier meer: http://nl.wikipedia.org/wiki/Cold_turkey
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar waarom ontstaat het?
cold turkey ontstaat door het gebrek aan "middelen", waar lichaam en geest om snakken, want verslaafd.

Toegevoegd na 3 minuten:
informatie uit onderstaande bron:

cold turkey
Cold Turkey is de term, die gebruikt wordt voor een methode om van een verslaving af te komen. Als er bijvoorbeeld sprake is van Cold Turkey bij een rookverslaving, dan wordt daarmee bedoeld, dat er in één keer gestopt wordt met het roken. Daarbij is er dus geen sprake van het langzaam afbouwen van de hoeveelheid sigaretten, die gerookt worden, maar wordt er van het ene op het andere moment gestopt met roken.