Hoe kan ik er voor zorgen dat ik niet "boos"kijk?

Mensen zeggen vaak wat kijk je boos, terwijl ik dat niet ben. Is er een manier om vriendelijk/blij te kijken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
15.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan je een bewijsstuk laten zien?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan het niet zien, je hebt je zonnebril op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn twee manier om boos te zijn. Uiterlijk en innerlijk.
Je zegt dat je niet boos bent. Of kan je misschien niet van jezelf zien dat je boos bent, kwaad, woedend. Als mensen dit zeggen, zullen zij wel iets zien. Misschien ben jij iemand die innerlijk boos is. Dat je innerlijk veel zaken opkropt. Zou dit kunnen kloppen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat is wel waar! Ik heb een hoop dingen die ik moet verwerken...

Het beste antwoord

Ik zou eens een keer een kwartiertje voor de spiegel gaan zitten en naar je gezicht kijken. Als je heel objectief kijkt naar wat je ziet, ziet het er dan een beetje boos uit? Ga dan kleine veranderingetjes proberen, bijvoorbeeld je ogen meer open of dichtknijpen, wenkbrauwen omhoog of omlaag, meer of minder spanning op je kaken, lippen in verschillende posities. Hele kleine veranderingetjes, 1 per keer, en kijk dan of je het er bozer of minder boos of even boos uit vindt zien.

Ik denk dat het meestal met gefronste wenkbrauwen te maken heeft, of met heel hard dichtgeknepen lippen. Maar ga zelf eens kijken op die manier, dan kan je precies erachter komen waar het bij jouw gezicht in zit.

En ga vooral ook eens kijken in de spiegel als je moe uit je werk/school komt, gewoon zonder je gezicht te veranderen even in de spiegel kijken hoe het op dat moment eruit ziet.
Het kan dat je vooral boos eruit ziet als je bijvoorbeeld moe bent, of je heel erg concentreert ofzo, en dat als je in een andere bui voor de spiegel gaat staan, het helemaal niet te zien is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Dat heb ik nou ook, waaraan ik dan maar denk, om vaak me lippen wat uit te spreiden zeg maar, dat dan tegen een glimlach aanzit, niet echt lachen.

Vaak ontkomt ik er gewoon niet aan en kijk je meer aan de boze kant of weer te serieus, terwijl je dat niet bent :X. Volgens mij is hier geen andere oplossing voor dan er maar aan te denken dat je anders moet kijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb hier ook last van.
Heb donkere ogen en mensen zeggen dat het daardoor komt.
Ik heb er ook een tijdje op gelet, zo vrolijk mogelijk blijven kijken maar dat vergeet je steeds toch weer. Het zijn nu eenmaal je looks...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hoor het ook weleens.Ik heb een zogenaamde ''fronsrimpel'' tussen mijn wenkbrauwen en daardoor zie ik er vaak ook nogal''streng'' uit.Aangezien ik geen botoxtype ben moet men daar maar doorheen kijken.Ik weet niet of dat ook bij jou het geval is dus ik kan geen gericht antwoord op je vraag geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien kun je iets aan je wenkbrauwen laten doen? Beetje harsen ofzo? Door de vorm van wenkbrauwen krijg je ook een bepaalde uitdrukking.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je geeft in je reactie dat je wel boos bent. Innerlijk waarschijnlijk dan.

Zolang je boos bent, zal je boos kijken. Je hebt dan de uitstraling dat je boos bent. Anderen kunnen dit heel goed zien. Door dit te benoemen proberen ze je dit zelf ook duidelijk te maken. haha: wees daar niet boos om. Ze houden van je.

Doordat je deze vraag nu stelt, en je zelf kan zien (in je reactie) dat je inderdaad boos bent. Dan heb je stap 1 volbracht. Namelijk je hebt inzicht DAT je boos bent.
Je bent klaar voor stap 2. Kijk eens wanneer je allemaal boos wordt. Wat er dan gebeurd waarom je boos bent.

Als je dit kunt, volgt stap 3, 4 en 5.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal niets aan doen. Het is je gezichtsuitdrukking.!

Mijn man heeft dat ook en als men zegt: Wat kijk je boos.!
Dan zegt hij steevast: "Ik kijk niet boos, ik BEN boos".
Sinds die tijd is het beter geworden..!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat herkenbaar.
Wanneer ik geconcentreerd bezig ben, of veel in mijn hoofd zit, dan kijk ik volgens mijn omgeving boos.

Wanneer ik daar een opmerking over krijg zeg ik dat dit mijn "werkgezicht" is, en dat klopt eigenlijk ook.

Waarschijnlijk zit jij ook veel in je hoofd en minder bezig hoe daarbij je gezicht staat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mij zeggen ze ook wel eens kijk is niet zo boos man.! Maar terwij ik helemaal niet boos bent net als jou. Het ligt gewoon aan jou. Wat ze mij hebben gezegd. Doe een beeetje wat glimlach er bij dan is het beetje beter. Maar het werkt wel in ieder geval...
Echt probeer maar is.
Succes.1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt daar waarschijnlijk niets aan doen doordat het je gezichtsuitdrukking is. Je kunt tegen die persoon zeggen dat je je gezicht zo het prettigst zit.

Verder kun je je, net als ik, aansluiten bij:
http://de-ik-schijn-boos-te-kijken-hyve.hyves.nl/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de krant van gisteren las ik een artikel over de kwestie van een-eerste-indruk-maken. Er is vlak voor kerst een site gestart, waar inmiddels al tienduizend bezoekers zijn geweest. Je kunt daar een filmpje van jezelf plaatsen, waarop anderen dan kunnen reageren over de indruk die je op op het eerste gezicht maakt. Daarbij gaat het om het bevorderen van zelfkennis, bijv. i.v.m. een sollicitatiegesprek of zo.
Kijk maar eens op www.eersteindruk.nl/video