Hoe kan ik mijn handen warm houden tijdens het afsteken van vuurwerk?

Op 31 januari is het weer zo ver. Dan ben ik bijna de hele dag op straat te vinden. Lekker knallen. Maaaaar... het is koud! En het wordt volgens de deskundigen nog kouder! Dat worden dus koude handen. Hoe kan ik mijn handen alsnog warm houden. Handschoenen zijn geen optie omdat ik de hele tijd in een tas en in zakken moet graaien.

Toegevoegd na 10 minuten:
December natuurlijk!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Handschoenen waar geen vingertoppen op zitten zijn ideaal voor dit soort omstandigheden.

Toegevoegd na 50 seconden:
Lijkt in het begin nog steeds koud aan je vingertoppen. Maar doordat je hand verder warm blijft, koelen je vingertoppen helemaal niet zo ver af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
je was me net voor :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, met handschoenen zonder vingertoppen kan je blijkbaar ook sneller typen ;-D

Andere antwoorden (5)

vingerloze handschoenen, dan kan je graaien wat je wil.
Rieneke1
14 jaar geleden
Zie:
http://www.goeievraag.nl/vraag/koude-handen.29328

Toegevoegd na 44 seconden:
Vingertoploze handschoenen:
https://www.marinestore.nl/Kleding_Handschoenen/c314_322/index.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij de drogist verkopen ze dingetjes,wat warmte afgeeft in je jaszak.Dat zijn een soort siliconen vellen.Werkt erg goed,vissers gebruiken deze ook.Of koop lekker warme moffen...dat zijn dik gebreide wanten zonder topjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad, handschoenen zonder vingertopjes zijn in dat geval handig.

Wat ik zelf wel heb, is als mijn vingers bijna bevroren zijn van de kou, gaan ze iets later ontzettend gloeien en worden ze superwarm. Maar het is de vraag of je ze zo lang wil laten afkoelen.

Wat je ook kan doen (en wat misschien ook wel leuk is) is een vuurkorf aanzetten buiten en daar bij gaan staan. Wel oppassen met het vuurwerk daar in de buurt! Maar daar kun je wel heenlopen om even op te warmen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Koop handenwarmers ( € 3,95 als je lid bent van de ANWB of de buurman... of de buurman van de buurman..)