Hoe kom ik op de juiste manier kilo's aan?

Ik ben 18 jaar, en ben 1.78. Ik ben in een korte periode van 78 kilo naar 60 kilo gegaan. Resultaat een platte buik en m'n lijf is strak, aan de andere kant ben ik al m'n vormen kwijt ik heb geen billen meer en m'n benen zijn geen mooie benen meer. Hoe kom ik nu een paar kilo's aan maar alleen op die plekken waar ik mijn vormen terug wil. Ik wil geen blubberbuik. Ik ga 2x per week naar de sportschool. Ik heb gehoord dat spieren kweken een optie is maar is er ook nog een andere?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Je kunt niet selectief vet kweken op bepaalde plekken. Over het algemeen houden de meeste vrouwen als eerste vet vast op de heupen en buik, maar sommige ook in het gezicht of bij de armen.

Je merkt vanzelf als je aankomt waar het vet als eerste er aan komt, dit kun je niet sturen.

Krachttraining doen kan zeker helpen om bijvoorbeeld je billen een mooiere vorm te geven, maar dit moet je uiteraard wel ondersteunen met juiste voeding, voldoende eiwitten etc.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het is een afweging maken, als je dun bent, heb je vaak een lager vetpercentage en nu eenmaal minder vet op de plekken waar jij ze blijkbaar graag wilt.

Wat ik bij mijzelf merk is dat ik veel mooier en strakker in mijn vel zit sinds ik meer krachttraining doe en minder cardio.
Dis het is zeker het proberen waard. Wees blij met wat je hebt en wees trots op je lijf en wat je er mee kunt doen.
Ritsuka
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje!
Om aan te komen zijn er genoeg dingen die kunnen helpen, maar je kunt helaas niet zelf bepalen wáár je aankomt. Dus acht kilo erbij (ik zeg maar wat) zou kunnen leiden tot mooiere rondingen, maar zou ook vooral op je buik en heupen kunnen gaan zitten. Je kunt dat niet sturen. Maar natuurlijk is het zo dat als je vindt dat je te weinig vormen hebt, dat een beetje aankomen je dan hoogstwaarschijnlijk wat meer vorm zal geven.

Ik heb zelf tot m'n 22e ofzo altijd ondergewicht gehad, en pas sinds ik een keer een wat hoger gewicht heb kunnen behalen (en toch een paar jaar vast heb kunnen houden) weet ik ook wáár ik aankom als ik aankom. Volgens mij kun je niet weten hoe je lichaam eruit ziet met een paar kilo meer, tenzij je daadwerkelijk dat gewicht een keer hebt gehad. In jouw geval zul je misschien een beetje kunnen voorspellen waar kilo's vooral erbij komen, omdat je wel een hoger lichaamsgewicht hebt gehad.

De enige manier om echt te 'sturen' waar je meer volume krijgt, is inderdaad door spieren te kweken. Je bovenbenen trainen zal bijvoorbeeld wat meer massa kunnen geven, en met de juiste training kun je dat ook wel bereiken. Misschien niet helemaal zoals je het voor je ziet, maar het is wel wat te beïnvloeden. Dan moet je denk ik een goede trainer zoeken, die écht verstand van zaken heeft en jou precies kan vertellen welke oefeningen jou de meeste kans geven op het gewenste effect. Daarnaast lijkt het me goed dat je ook iemand consulteert die verstand heeft van voeding in relatie tot sporten, zodat je van beide kanten probeert het optimale effect te bereiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje!
je had een volkomen normaal gewicht van iemand van jouw lengte, dat betekent, dat het nodige reserve vet, op de juiste plaatsen zat opgeslagen, die je lichaam de juiste proporties gaf.
Je zag er dus geweldig goed uit.
Waarom moesten er dan die 16 kg. er af?
Waarom wil je er beter dan beter uit zien?
Eet gezond en voldoende, sport er bij en je bent weer terug bij je mooie lijf.
Laat je geen schoonheidsidealen meer aanpraten, maar wees wie je bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vraag me af of dat afvallen gepland was, dat vertelt VS er vooralsnog niet bij namelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welke normen hou je daar bij aan?
Als je naar BMI kijkt is 60 voor haar niet zo normaal als 78.
(niet dat bmi zo goed is, maar meer gegevens hebben we niet)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lies, 16 kg. afvallen door een niet geplande oorzaak, zou betekenen, dat deze vraag beter bij een huisdokter past.
maar ik lees tussen de regels door, dat een platte buik en een strak lijf, de resultaten zijn.
Dus lijkt het me een geplande manier geweest van afvallen.
te meer dat ze er nu er geen blubberbuik bij wilt krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik deel je analyse wel Eddijst, en waarschijnlijk klopt hij ook. Maar ik ben niet zéker van die conclusie, dus vind een antwoord dat uitgaat van die vooronderstelling nog even te voorbarig. En wellicht IS VS allang bij de huisarts geweest. Ik ben zelf vorig jaar van bijna 60 kg bij een lengte van 1.73 m afgevallen naar 48 kg, en zit nu weer op de 53, maar het lukt me niet om verder aan te komen. Ik zou ook graag wat meer aankomen en zou daar zomaar voor om advies kunnen vragen op een forum, zonder dat ik daarbij vertel dat die 12 kg afvallen gebeurde na een zware buikoperatie en de daarop volgende complicaties, en dat die 5 kg die ik weer bijgekomen ben vooral te danken zijn aan de sonde- en drinkvoeding die ik van de diëtiste kreeg. Ik bedoel maar. Het zal niet de eerste keer zijn dat iemand hier een vraag stelt die later maar het topje van een hele grote ijsberg blijkt te vertegenwoordigen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lies ja met de vraag zelf kan je niet veel, is niet compleet, geeft alleen aan het resultaat/ gevolg.
Bij dit soort vragen ga ik op gevoel antwoorden en zie jou dat juist heel deskundig doen.
Ik moet wel eens lachen als we beiden het zelfde antwoord geven, ik vaak in enkele regels en jij met een lap tekst, maar we zeggen vaak het zelfde. ;-)
Of ik denk, nee he niet weer dat hele verhaal uitleggen en besteed er 5 regeltjes aan, maar dan komt Lies met het max aan tekens.
En vrijwel altijd een goed leesbaar en helder antwoord.
maar begin niet over plantjes, dan heb ik vaak ook een lap tekst.