kun je met een STV diploma dierenarts worden??

Ik zit in 2stv en ik wil later dierenarts worden zal dit lukken???

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
STV kan verwijzen naar:
SCL, een historisch merk van motorfietsen
STV, een Schotse televisiezender
STV Sport ( Latvia | Sport ) Enfin, WAT bedoel je met 2stv ?????

Het beste antwoord

Geen flauw idee wat jij bedoelt met STV diploma.
Zie mijn reactie.

Om dierenarts te worden heb je minimaal VWO, Atheneum of Gymnasium als vooropleiding nodig, met de vakken natuurkunde en gezondheid in het profiel. Als je dierenarts wilt worden met een havo diploma, zal je dus nog wat verder moeten doorleren. Je zou na de havo naar het VWO kunnen gaan. Ook is het mogelijk om met een HBO opleiding of met een diploma van de Hogere Agrarische School door te stromen naar de opleiding tot dierenarts.

http://mens-en-samenleving.infonu.nl/opleiding-en-beroep/22586-hoe-word-je-dierenarts.html

Om dierenarts te worden moet je dus naar de universiteit.

Bijvoorbeeld die van Utrecht:
De faculteit Diergeneeskunde kent meerdere opleidingen. De meest bekende is Diergeneeskunde. Deze leidt op tot dierenarts en is de enige opleiding in zijn soort in Nederland.

De opleiding tot dierenarts bestaat uit een driejarige bacheloropleiding en driejarig masterprogramma. Studenten die tot de bachelor zijn toegelaten en het bachelorexamen hebben behaald, kunnen in principe doorstromen naar het masterprogramma Diergeneeskunde. De opleiding Diergeneeskunde is een numerus-fixusopleiding. Dat betekent dat het aantal beschikbare plaatsen gelimiteerd is. Er bestaan verschillende manieren om tot de opleiding te worden toegelaten.

http://www.uu.nl/faculty/veterinarymedicine/nl/onderwijs/Pages/default.aspx
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dankje

Andere antwoorden (1)

Het gaat hier om het belgische schoolsysteem en daarmee is een STV diploma niet voldoende:

Om toegelaten te worden tot een universitaire studierichting (dierenarts), moet je beschikken over een diploma van het hoger secundair onderwijs. Een diploma van een professionele bachelor geeft eveneens toegang tot het universitair onderwijs.

Welke studierichting/opleiding moet of kan je volgen om dierenarts te worden?

Verschillende wegen kunnen leiden naar een bepaald beroep. Hier vind je per studieniveau een overzicht van opleidingen die wij logisch vinden voor dit beroep. Weet echter dat er vaak ook nog andere mogelijkheden zijn. Voor een aantal beroepen kan een bepaalde opleiding wettelijk vereist zijn.

Academisch gerichte bacheloropleidingen hebben als doel voor te bereiden op een master en dus niet rechtstreeks op dit beroep. Ze worden hier vermeld om het instapniveau van de opleiding aan te geven.
HO - Bachelor
Diergeneeskunde (Academische bachelor - Universiteit )
HO - Master
Diergeneeskunde : Gezelschapsdieren (Master - Universiteit )
Diergeneeskunde : Herkauwers (Master - Universiteit )
Diergeneeskunde : Onderzoek (Master - Universiteit )
Diergeneeskunde : Paard (Master - Universiteit )
Diergeneeskunde : Varken, pluimvee, konijn (Master - Universiteit )