Is er weleens onderzocht wat het effect zou kunnen zijn van 9 maanden eenzame opsluiting en/of bescherming?

Voordat we op aarde geworpen worden brengen we 9 maanden door in de baarmoeder. Stel dat het eens zou lukken om een foetus buiten de baarmoeder groot te brengen. Is er al eens onderzocht wat daar de consequenties zouden kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik denk dat jou schermafbeelding het al zegt xD arme baby
desalniettemin is het onmensenlijk om zoiets te doen en zal niemand het daadwerkelijk doen.
spelen met een mensenleven vanwege een interesse

Antwoorden (4)

Nee lijkt me niet. Wie wil er nou proefpersoon zijn en zijn / haar 9 maanden eevoor opofferen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je gaat in je reactie uit van vrijwilligheid. Er zijn wel meer proeven met mensen gedaan zonder dat de proefpersoon daar iets over te zeggen had (Josef Mengele), dus dat is geen correct antwoord.
Stel dat het eens zou lukken om een foetus buiten de baarmoeder groot te brengen...........
dan zou het niet uitmaken, want dan zouden de omstandigheden voor die foetus precies hetzelfde
moeten zijn dan in de baarmoeder.
Dus met vruchtwater en voeding en bescherming etc.

Dat heeft dan niks te maken met eenzame opsluiting.
Een foetus wordt niet "eenzaam opgesloten",
die is alleen maar bezig met ontwikkelen en groeien.

Wat het effect voor een mens is ( dus niet voor een foetus!!!)
van 9 maanden opsluiting is wel bekend.
Er zijn gevangenissen in de wereld waarin dit "normaal" is,
maar dat bedoel je denkelijk niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het lijkt me niet dat hier onderzoek naar is gedaan, maar wat ik denk dat het enige verschil zou kunnen zijn tussen een baby die in de buik groeit en een baby in een kunstmatige buik zijn de moeder gevoelens.

een baby die 9 maanden in een buik zit raakt wel degelijk gehecht aan de stem van de moeder (en vader of ander persoon dat veel bij de moeder is) tijdens de zwangerschap. De moeder zelf krijgt ook automatisch een band met het kind (meer als de vader) doordat het in haar lichaam groeit, een deel van haar zelf is voor 9 maanden lang.

het lijkt mij dat als er een baby in een kunstmatige buik groeit er niet 24 uur per dag dezelfde moeder naast zit..

een vriendin van mij die zwanger was ging met haar vriend naar een zwangerschap ?iets ? weet niet meer hoe het heet maar daar leerde ze dat als de vader zijn hand op een plek op de buik legt de foetus daar naar toe zwemt. ze vertelde dat dit heel raar aanvoelde en als hij zijn hand ergens anders op de buik plaatste ging de foetus weer daar heen. zo bouw je als ouders toch meer een band op met je baby dus ik denk dat de consequenties meer (en daarmee bedoel ik niet helemaal) bij de ouders liggen als bij de baby.

maarja dat is mijn idee bij het verschil tussen de groei van een baby in de buik en een baby in een kunstmatige buik
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
interessante stelling, vooral omdat het gedeeltelijk al mogelijk is met veel te vroeg geboren baby's. Hoewel dat proces natuurlijk anders is maar stel je voor dat een verwekking buiten de baarmoeder heeft plaatsgevonden (reageerbuisbevruchting), voorts gemiddeld 25 weken in het lichaam van diens moeder verder groeit, té vroeg geboren wordt en daarna via de medische wereld in het ziekenhuis verder groeit tot hopelijk een gezonde baby...
Maar consequenties? hm. Moeder en kind ontwikkelen al een bijzondere band tijdens de zwangerschap en dan bekijk ik het verder spiritueel...