Wat kun je doen aan maagzuur, als je geen rennies in huis hebt?

Ik bedoel eigenlijk niet medicatie, maar gewoon, wat kun je eten of drinken, of juist niet, om de brand te blussen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
11.9K

Het beste antwoord

Als u geen medicijn tegen maagzuur in huis heeft zijn er een paar tips die mogelijk helpen:
•Kauwen op havervlokken.
•Kauwen op amandelen zonder zout.
•Kauwen op een stuk bruin brood.
•Leg uw hoofd hoger dan uw lichaam, met behulp van kussens.
•Buk niet voorover maar hurk als u iets moet oppakken
•Een kopje vanille vla, langzaam oplepelen, bindt het zuur iets.
•Drink desnoods een glaasje lauwe melk.
•Beweeg langzaam, ga rustig op bed liggen met uw hoofd op enkele kussens. Vermijdt gedachten aan eten want gek genoeg kan het daardoor erger worden.
•Zorg dat u wat bruinbrood (en een glaasje water of melk) naast uw bed heeft staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wel of niet roken ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet roken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fijn en duidelijk antwoord!

Andere antwoorden (8)

misschien staan hier wat tips:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mij helpt het om melk te drinken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vaak wil een pepermuntje nog wel eens helpen.
14 jaar geleden
Een beetje suiker wil wel helpen.

Als je koffiebonen in huis hebt, op een koffieboon
kauwen schijnt ook te helpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
- Neem bij brandend maagzuur een paar schepjes vanillevla,en vermijd bukken.

-of een augurk eten.

- Drink een beetje melk, en je maagzuur verdwijnt als sneeuw voor de zon.

- 1 of 2 lepeltjes suiker
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mij helemaal niks meer.
Dat is vreselijk die maagzuur. (veel Sterkte.)
Naar de specialist en je maag heel goed laten nakijken.
Kan verschillende oorzaken hebben, bij mij was de oorzaak
een middenrifbreuk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb er zelf ook veel last van gehad. Wat mij echt heel goed hielp was sojamelk naturel (Zonder suiker of smaakje).
Het smaakt echt niet lekker, maar als het zuur opborrelt dan neem je dat snel voor lief. Het werkt direct. Gewone melk helpt ook redelijk, maar is minder effectief dan sojamelk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een beker melk helpt meestal wel een beetje.

Tip: Jarenlang heb ik geregeld last gehad van maagzuur. Toen gebruikte ik Maalox-tabletten die wel redelijk hielpen. Het werd steeds erger. Tot ik op een dag ontdekte dat ik allergisch ben voor pinda's, en dat het dat was wat steeds erger werd, tot ik ook echt benauwd werd en vlekken kreeg. Sinds de dag dat ik gestopt ben met het eten van producten met pinda's er in, heb ik nooit meer maagzuur gehad.

Je kunt ook 'een beetje' allergisch zijn voor pinda's of voor ander eten, waardoor je telkens maagzuur krijgt. Noten zijn een bekende boosdoener.

Wel jammer van die lekkere pinda's...