Ik voel soms m'n slagaders aan de zijkant van me hoofd kloppen. Waaraan kan dit liggen?

Alleen rechter kant.
Meestal als ik achter de pc zit.
Ook een beetje druk in me hoofd..
Hebben deze dingen ook met voorhoofdholteontsteking te maken?
Het lijkt of als er een bubbeltje door je ader heen loopt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
65.9K

Het beste antwoord

Het voelen kloppen van een slagader aan de zijkant van het hoofd kan oorzaken hebben waarnaar slechts kan worden gegist. Voor zover mij bekend is daarnaar nog nooit wetenschappelijk onderzoek op los gelaten.
Het kan zijn dat je spier aan de rechterzijde wat meer gespannen is (gebuik je de muis soms je rechterhand?).
Ontstekingen gaan, hoe gering dan ook, altijd met zwelling gepaard. Wellicht dat dit invloed heeft, maar ik denk dat niemand met stellige zekerheid hierover uitsluitsel kan geven. En je weet, bij twijfel en zorg, de dokter raadplegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Dat kan vele oorzaken hebben..ik zou er mee naar de huisarts gaan.
Laat dan gelijk je bloeddruk meten..want als die te hoog is kun je ook je aders voelen kloppen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is niets Maat... Het is een klein dingetje, een kleine vernauwing, wil niets zeggen en het laat zien dat er heel veel energie daar naar het hoofd gaat... Niets aan de hand... Niet naar een arts, is gewoon een dingetje zoals je een moedervlekje hebt ergens...

Je die voorhoofdsholteontstekeing heeft er wel mee te maken, dus als dat over is, is dat kloppen ook weer weg...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het verschil tussen de voelbaarheid van je hersenslagaders vind ik wel iets bijzonders.
Misschien zit daar een kleine vernauwing die aan de andere kant niet ziet.
Iedereen zal wel eens deze slagaders voelen, zelfs het ruisen is soms waarneembaar.
Bij een voorhoogdholteontsteking is het logischer dat je dit aan een kant hoort, als de ontsteking aan de ene kant groter is dan aan de andere kant.
Als je ook last van duizeligheid hebt zou ik zeker even naar je huisarts gaan, wanneer je hem/haar spreekt om een andere reden zou ik dit zeker wel noemen.
Tegenwoordig hebben ze een nieuwe echotechniek om de vaten in je hoofd te kunnen bekijken, vroeger moest dat met angiografie, dat was een vervelende ingreep.
Als echter je hoofd niet erg symetrisch van bouw is, kan het zijn dat de ene kant te horen is en de andere kant niet.
Het hoeft dus niets vervelends te zijn.
Luchtbubbels komen in je bloedbaan niet voor, alleen duikers die te snel naar boven komen van grote diepte
en mensen die een infuus met cola of andere prikkellimonade nemen , kunnen dat verwachten.
BIJ TWIJFEL DE ARTS RAADPLEGEN.
veer succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De precieze oorzaak van dit gevolg is dat je hart klopt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is pas erg als je ze niet meer voelt kloppen. Het lijkt mij een vrij onschuldig verschijnsel.Maar als je het niet vertrouwt ga dan naar de dokter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je voorholte ontsteking hebt heb je een ontzettende pijn boven je ogen en de slagaders voel je overal kloppen waar de slagader direcht onder de huid licht en er kunnen nog vele problemen mee spelen verkeerde houding achter de pc . de pc tafel te weinig verlicht . probleem met de ogen . of je bent te druk achter de pc.