Ja, dat kan.

Het maken van een eiwitshake is heel erg simpel (als je het juiste eiwitpoeder gebruikt dan toch…): meng een schepje eiwitpoeder (in de smaak naar jouw keuze) in (liefst magere) melk of water, mix het goed in een blender en je kan het meteen drinken. http://www.eiwitpoeder.com/eiwitshake-recept

Ingrediënten

150 – 200 ml bronwater
1 banaan
Een halve appel
Verse spinazie (ongeveer 50 gram)
5-10 ijsblokjes
1 limoen
1 ei
Pel de banaan. Schil de appel en snijd de helft van de appel in stukjes. Pers de limoen uit. Was de spinazie. Breek het ei. Gooi alle ingrediënten in de blender en mix het mengsel voor ongeveer 15 seconden. Smakelijk!
http://eiwitshakerecepten.nl/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt milkshakes van de Aldi halen.
Die bevatten geconcentreerde wei-eiwitten.
Ze zijn goedkoop en bevatten 11,2 gram eiwit per beker.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Daar zit toch ook veel suiker in?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat wel ja 24,1 gr per beker.
Ik nam altijd zon beker na het sporten, dan was mn suiker ook gelijk aangevuld :)
Ja natuurlijk, zoals Jelle al zei. Er zijn veel recepten voor eiwitshakes te vinden, op de site waar ik altijd koop staat bijvoorbeeld een recept voor een smoothie:

Wat heb je nodig voor deze eiwitshake?

150 ml magere melk
150 ml magere yoghurt
1 maatschep vanille eiwitpoeder
20 bosbessen

Hoe maak je ‘m klaar?
Blend de bosbessen met de melk in een blender. Voeg het eiwitpoeder toe, en blijf mixen tot je een egaal mengsel hebt. Voeg tot slot de yoghurt toe, mix nog 10 seconden en klaar is je eiwitshake!

Voedingswaarde per glas van 300ml (schatting):
Calorieën: 218
Koolhydraten: 17g
Eiwit: 36g
Vet: 0,1g
- waarvan verzadigd vet: 0,1g