En nog een vraagje over mn ontstoken teen.. Kan je sporten met een ontstoken teen?

Misschien een stomme vraag, maar het wordt er toch niet erger van als je gaat sporten? Het doet wel even zeer als ik mijn schoenen ga, maar dat stopt snel weer.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.3K

Antwoorden (4)

Nee hoor. Je kan er pima mee sporten. Als je onstoken plek ook open is, kan je wellicht het beste een stukje verbandgaas er omheen doen; Bij het sporten zou er wat viezigheid uit je teen kunnen komen, en in je schoen ttrekken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het belemmert m.i. de genezing wel. De voeten willen no weleens naar voren schuiven in je schoenen en dat zorgt voor meer pijn. Voorlopig zou ik me beperken tot denksporten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lijkt me niet verstandig. Je teen gaat door beweging en warmte nog meer opzetten. Hierdoor wordt de pijn erger en de genezing duurt langer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als het niet te veel pijn doet: geen probleem.
bepaalde druk in/door de schoen, kan meer pijn doen.
na het sporten is het verstandig met de voet in een bak water met biotex te gaan zitten.
maakt de teen schoon, ter voorkoming van erger.

veel plezier met sporten !

Toegevoegd na 8 uur:
in je eerdere vraag heb ik al aangegeven dat het NIET verstandig is te gaan SPORTEN met een ontstoken teen, die zo'n pijn doet dat je het zelf niet mag aanraken van de pijn!

antwoord : naar de huisarts, niet zelf er aan zitten, laat de dokter zijn kennis hiervoor gebruiken, wees verstandig, het kan anders héél lang duren voordat het weer goed komt !