Het lijkt mij leuk om acteur te worden maar ik heb een visuele handicap, mijn linkeroog ietsje kleiner dan het rechter oog. word ik benadeeld?

Ik ben bang dat ik word benadeeld omdat jij het middelpunt bent bij acteren.
mijn linkeroog is ook een lui oog.
Wie kan mij helpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.5K
Ritsuka
11 jaar geleden
Nee hoor, kijk eens naar Forest Whitaker, goeie acteur.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Columbo had maar 1 oog.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Via een castingbureau, kun je bij een profiel toelichten dat het je juist iets geeft. (Probeer er een voordeel van te maken.) Bijvoorbeeld; De afwijking aan me linkeroog heeft mensen doen geloven dat ik begaafdheid uitstraal. Het gaat allemaal om jezelf promoten, in het begin gaan net zoals ieder ander acteur een weg op, waarvan zij ongeschikte rollen uitkiezen en uiteindelijk in geschikte rollen steeds prominenter te werk gaan op audities, zelfverzekerdheid, lichaamstaal is een 'keyword' waarop acteurs geselecteerd worden. Bestudeer dat en natuurlijk oefenen, eventueel met workshops (wat soms een hoop geld kost, maar voor in het portofolio geeft het in ieder geval een betere indruk)
Amadea
11 jaar geleden
@Lexus: De man die Columbo speelde heette Peter Falk. Inderdaad een acteur die een oog als gevolg van een tumor kwijt was geraakt.

Antwoorden (6)

Zeker niet! Ze hebben acteurs nodig in alle soorten en maten. En uiteindelijk komt het neer op 1 ding: dat je goed kunt acteren. Dus daar zou ik me veel meer op richten!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In principe is dat verboden. Sommige acteurs krijgen juist iets extra's door zoiets maar dat zijn de uitzonderingen.

Tja, eerlijkheidshalve zullen ze gaan voor mensen die nast goed acteren ook er goed uitzien.

En laten we eerlijk zijn, iedereen geeft instinctief de voorkeur voor mooi.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Hoezo verboden?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar staat een boete op! En als je niet kunt lopen door de handicap moet je het gevang in!!!!! {^_^} Wat een onzin!!! Wat denk je bv van Stephane Ginnsz of Tommy Jessop? Ook mensen die een bijzondere uitstraling hebben of een geestelijke beperking tellen mee in de filmindustrie.....en wat is mooi?? angelina jolie?!? Nou ik vindt Renee zellweger in bridget jones veel mooier..... -
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sylvester Stalone wel eens gezien? Top acteur! Geen schoonheidsideaal, maar heeft het ondanks dat helemaal gemaakt en hordes fans.
Het gaat om het acteren niet speciaal om je uiterlijk en zeg nou eerlijk,Quasimodo zag er ook niet uit, dus wanhoop niet!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Denk aan Stevie Wonder, zo blind als de pest maar een van de beste muzikanten. Dit kan natuurlijk ook gelden voor acteurs. Laat je er niet door uit het veld slaan en bewijs jezelf!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen enkel probleem!

Je zal waarschijnlijk wat harder voor moeten knokken, zeker om de eerste stappen in de business te zetten, eerlijk is eerlijk, maar waarom niet?

Denk aan Peter Falk, de acteur van Columbo, behoorlijk lelijk en met een glazenoog, of denk aan Marty Feldman, van "Young Frankenstein" die zo'n beetje een onmogelijk gezicht en uitpuilende ogen had, denk aan Gary Busey, die zelfs een nominatie voor een Oscar kreeg en die beslist geen schoonheidsideaal is...
... en ik kan een tijdje doorgaan, hoor!

Als je deze namen niet kent check even deze links:
http://www.imdb.com/name/nm0000393/
http://www.imdb.com/name/nm0001204/
http://www.imdb.com/name/nm0000997/

Het gaat niet om hoe je eruit ziet, maar of je als acteur in staat bent om een karakter leven in te blazen en geloofwaardig te maken. Je gezicht is je instrument om dat voor elkaar te krijgen. Iemand moet de rol krijgen van de slechterik, of van de goedaardige vent met een kwaadaardig uiterlijk. Je hebt ook gevallen van acteurs die voor een rol zich lelijk laten maken, denk aan Charlize Theron in 'Monster'.

Je zal het misschien niet hebben van je uiterlijk zoals een hele knappe vent à la Keanu Reeves, die toch geen goede acteur is, maar dat kan juist in je voordeel werken.
Waarschijnlijk zal je eerste kans moeilijker zijn, maar als acteren je droom is, ga ervoor, en denk niet aan je uiterlijk, maar aan wat je teweeg kan brengen.

Nee, voor het acteren is je uiterlijk nooit een handicap, hooguit een eigenschap.

Veel succes!

Toegevoegd na 14 uur:
Zoals je kan zien in de foto, kan Forest Whitaker een Oscar winnen, en z'n ogen zijn alles behalve gelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En Renée Zellweger heeft zichzelf ook behoorlijk onder handen genomen in Bridget Jones Diary......om maar een niet ideaalbeeld te zijn voor haar rol in die film! Een dikke + voor je uitgebreide antwoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Talent is belangrijker dan uiterlijk. +
Absoluut niet! En jij mag het ook niet geloven, want als je over jezelf twijfelt, kun je dan de rest over je kwaliteiten overtuigen? Kijk maar naar bekende acteurs, veel van hen hebben een handicap. Bv. Sylvester Stallone heeft een verlamde wang, Peter Falk (Columbo) had zelfs een kunstoog (glazen oog beweegt niet en dat valt nogal op), noem maar op. Lichamelijke handicap hoeft niet per se nadeel te zijn. Geloof in jezelf en doe wat je leuk vindt!