2 kilo's bijkomen in 2 dagen, mogelijk?

ik heb de voorbije 2dagen nogal goed ongezond gegeten( drank, chips, kebab enz..), nu weeg ik 2 kilo boven mijn normale gewicht dit komt waarschijnlijk doordat ik in de avond weeg maar wil dit zeggen dat die 2 kilo's tegen morgen weg zijn? doordat er zich nog eten in de darmen bevind.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (5)

Dat kan maar gedeeltelijk. Het moet wel een hele flinke drol zijn van 500 pond, laat staan een van 2 kg.

Voor een deel houdt je denk ik vocht vast. Het is niet zo heel makkelijk om in 2 dagen echt 2 kg aan te komen. Als je komende dragen water drinkt en je een beetje inhoudt zal je merken dat het gewicht snel weer schommelt.

s'avonds wegen en 's ochtends is onverstandig en niet te vergelijken. Sommige mensen zweten 's nachts al minimaal een halve liter (500 gr.) water uit.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik vond nog de volgende vergelijking:

Om 2 kg aan te komen moet je 15.000 kcal extra boven op je normale inname moet eten? Dit komt neer op:

14 medium menu’s van de Mc Donalds met een hamburger, patat, cola en fritessaus.
of
370 gevulde paaseitjes
of
100 bruine boterhammen met halvarine en magere kaas.
of
2143 zoete dropjes.
of
500 mandarijnen.
of
300 waterijsjes.

Toegevoegd na 17 minuten:
Natuurlijk kan je 2 kg meer wegen op de weegschaal in twee dagen. Dat heb je zelf ervaren. Maar dat je 2 kg blijvend bent aangekomen (dus dat al dat voedsel omgezet is in vet en is opgeslagen in vetcellen), dat klopt niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op youtube staat een vrouw die circa 33.000 kcal per dag naar binnen werkte. Moet je je dus een voorstellen dat je meer dan t dubbele van wat daar staan, naar binnen moet werken haha.
Als jij vandaag, morgen en de rest van de week weer normaal gezond eet (niet meer dan je nodig hebt) en bovendien voldoende in beweging bent, dan zullen over een paar dagen die extra kilo's waarschijnlijk wel verdwenen zijn. Maar het zal niet vanzelf gaan, je moet er wel wat voor doen.
Amadea
11 jaar geleden
Misschien niet gelijk morgen, maar het zal niet lang duren. Als je altijd een stabiel gewicht hebt, kom je van 2 dagen uit de band springen echt niet ineens zoveel aan. Misschien heb je ook zouter gegeten (chips) dan normaal, en daardoor houd je ook mer vocht vast, en dat weegt ook mee natuurlijk. maar maak je niet ongerust, komt wel weer goed
anneliez
11 jaar geleden
Het kan inderdaad, ik heb dit zelf ook meegemaakt.
Er spelen wel een paar dingen mee:
- wat je al zegt meer maaginhoud.
-als je veel zout hebt gegeten kun je extra vocht vasthouden.
- normaal gesproken eet je minder vet en je livhaam went eraan. Als je meer vet gaat eten ineens is het moeilijker voor het lichaam om dit af te breken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat kan heel goed. Vaak wordt de schuld aan zout gegeven maar koolhydraten zorgen veel meer voor vasthouden van vocht. Door de grote hoeveelheid geraffineerde koolhydraten die al dat junkfood bevat houdt je lichaam veel meer vocht vast dan met gezondere voeding. Dat kan makkelijk een liter of twee zijn. Omdat dat vocht over je hele lichaam verdeeld is valt het niet direct op maar aan je gewicht merk je dat dus wel.